Volkswagen Passat: De 2.0TDI motoren van VW

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0TDI

Met deze auto is van alles aan de hand, de aandrijving van de olie pomp in de ballanseer unit is dolgedraaid met als gevolg dat de olie pomp stil valt en de motor en turbo kapot loopt, kosten x tot x euro
Het is des te vervelender dat deze auto’s onder de 1500 RPM niet eens een olie druk probleem aangeven, en je dus als bestuurder niets in de gaten hebt.
Ik heb navraag gedaan en het blijkt dat dit een bekend probleem is bij dit type motor, er wordt nu ook een aangepast onderdeel voor geleverd.
Hoe kom ik er achter of er een terugroep actie of een regeling van VW is voor mensen met deze motoren.
Het kan toch niet waar zijn dat een olie pomp aandrijving doldraaid, dit is toch een fabricage fout in het gebruikte materiaal.
Zijn er meer gevallen bekend met dit probleem? en hoe is VW hier mee omgegaan?

Pieter15

Geplaatst door Pieter15 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Ach,als dat het enigste is van deze motor.
Dan komen nog de uitgeslagen verstuivers,de gescheurde koppen,de turbo ellende,koelvloeistof in de olie vanwege de tandempomp.
En coulance komt uit je eigen portemonnee.
Maar ja,het rijd top als het rijd,dat dan weer wel.
En in de regel halen ze hoge km standen,maar niet zonder zorgen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.