Kan iemand mij misschien vertellen wat je klachten zijn als je brandstofpomp defect is?
Sinds zaterdag schokt mijn auto heel erg, hij trekt wel op maar met heel weinig power.
Ook hoor je bij het rechterachterwiel gezoem, weet niet of dit normaal is maar dit doet hij al sinds ik de auto heb.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
type 1 cabrio??
Jou probleem is een rotte vulpijp van de tank, net boven het achterwiel. Kwaaltje.... Hierdoor water en vuil in de tank, zeef op de bodem verstopt of de branstofpomp overlijd dus aan het water.
Wat te doen:
Vulpijp controleren, eventueel vervangen, tank leeghalen en spoelen, zeefje is bereikbaar via de opening van de tankvlotter. (zit op de bodem van de tank gemonteerd) Kijken wat ie dan doet; eventueel brandstofpomp vervangen.
Bedankt voor je antwoord.
Zou daar dan ook dat gezoem vandaan kunnen komen?
16 jaar
pomp zoemt om 2 redenen, drooglopen of water. Van beide gaat ie overigens snel stuk.
Het gaat trouwens inderdaad om een cabrio.
Ik ga vandaag sleutelen, ben benieuwd.
16 jaar
en?
16 jaar
Brandstofpomp inmiddels vervangen, en nog geen verbetering.
Auto wilt wel, maar gaat echt heel traag vooruit... als je stil staat loopt hij gewoon goed, maar zodra je gas geeft gebeurt er heel weinig.
Misschien een rare vraag, maar dit probleem is ontstaan nadat ik getankt heb... misschien iets met de benzine?
16 jaar
niet toevallig diesel er in gedaan?
16 jaar
Nee, heb ik al nagekeken... foutje zit in een klein hoekje maar gelukkig geen diesel!
16 jaar
acceleratiepomp?
16 jaar
krijgt ie wel genoeg brandstof
een leiding geknikt of zo?
16 jaar
Ok, bedankt... heb weer wat te doen morgen!
16 jaar
Auto staat nu bij de garage, die gaat er nu naar kijken...
In ieder geval bedankt voor al jullie antwoorden!
16 jaar
Kan iemand mij vertellen wat dit is;
[img]http://i34.tinypic.com/3535d7q.jpg[/img]
[img]http://i35.tinypic.com/2jecmlj.jpg[/img]
[img]http://i37.tinypic.com/14mfk2r.jpg[/img]
16 jaar
dat was een goed relais nu niet meer denk ik
aan de roest te zien
16 jaar
Een realais
type 88 staat er relais voor lambdasonde
[quote=john5686]type 88 staat er relais voor lambdasonde[/quote]
Denk het niet, het is een onderdeel uit een golf 1...... (171 beginnend onderdeel is specifiek van de golf 1, de lamdasonde was toen nog geen gemeengoed)
Het is het grootlichtrelais, of het z.g. X-ontlast relais
Wat voor motor zit er in de wagen?? je zoekt zeker het brandstofpomprelais??
Dat is meestal een dubbel hoge, met 2 hele dikke pennen en 2 of 3 dunnere.
Overigens, jou probleem van alle ellende is een inwaterende zekeringkast. Zal wel stijf verrot zijn. Haal de connectors aan de achterzijde maar eens los. (als dat nog gaat) Waarschijnlijk krijgen wat vitale onderdelen niet meer de spanning aangeboden die ze verwachten.
Enige juiste remedie is de zaak in ere herstellen, met een nieuwe zekeringkast, en nieuwe pennen aan de draadboom. Lekker klusje.
En de lekkage oplossen, anders ga je volgend jaar weer. Meestal is het raamrubber van de voorruit de oorzaak, maar het is ook mogelijk dat de doorvoertule van de kabelboom naar de motorruimte gaar is.
E.e.a. uitsluiten: 2 draden aan de brandstofpomp, en deze even aan een startbooster (zo'n mobiel accupakket) aansluiten en kijken wat de wagen dan doet.
van 1987? wellicht een cabrio met de golf 2 techniek
en dit nr gaat om naar 7m0951253 relais voor lambdasonde
[quote=john5686]en dit nr gaat om naar 7m0951253 relais voor lambdasonde[/quote]
zit net even etka te kijken, ja hij wordt tegenwoordig idd voor de lamdasonde gebruikt :-) en wat jij opgeeft is het vervangingsnummer.
In een golf II zijn alleen 1 draads sonde's zonder verwarming gebruikt, dus geen zwaar relais bij nodig......
In een cabrio I is het de x ontlast of het grootlichtrelais.
Het gaat om een golf 1 cabrio 1.8 GTI uit 1987.
Omdat hij, na het bezoek bij de garage en die een aantal onderdelen heeft vervangen, nog steeds niet goed loopt. Stationair is er niets aan de hand, zodra je gaat rijden gaat het mis. Hij wil wel, maar hij krijgt geen power.
Wat betreft het onderdeel van de foto's, dit zal wellicht het probleem niet zijn maar was sowieso wel aan vevanging toe. Maar had geen idee wat het was.
Van de week helpt iemand me mee die zelf ook een golf 1 cabrio heeft, en wellicht weet hij het euvel.
16 jaar
[quote=Jip59]Het gaat om een golf 1 cabrio 1.8 GTI uit 1987.
Omdat hij, na het bezoek bij de garage en die een aantal onderdelen heeft vervangen, nog steeds niet goed loopt. Stationair is er niets aan de hand, zodra je gaat rijden gaat het mis. Hij wil wel, maar hij krijgt geen power.
Wat betreft het onderdeel van de foto's, dit zal wellicht het probleem niet zijn maar was sowieso wel aan vevanging toe. Maar had geen idee wat het was.
Van de week helpt iemand me mee die zelf ook een golf 1 cabrio heeft, en wellicht weet hij het euvel.[/quote]
motorcode?? (staat op de sticker tegen achterpantser tussen de achterlichten of in de reservewielbak)
Ik heb even gekeken, en heb deze nummers gevonden;
HK035056
130197430568
16 jaar
Volgens mij een 2H blokje.
16 jaar
Het probleem is verholpen!
Heel erg, maar het was de relais van de brandstofmotor (relais van de foto).
Bedankt voor jullie hulp!
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar