auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf II 1985: Raar Koelingsprobleem VR6 2.8 AAA Golf 2

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8 AAA

Hallo Forum Collega's

Heb een raar probleem met mijn Golf 2 VR6

De koelvloeistof temperatuur is op normale wegen binnendoor/stadsverkeer gewoon in orde,met dit warme weer word de kvs 95 graden en gaat ook gewoon de ventilator aan bij die temperatuur..de olie word bij wat steviger rijden 102 graden wat wel normaal is en zeker op een warme zomerdag..

Maar zodra je met de auto de snelweg op gaat daalt de kvs temp tot net onder de 70 graden,de olie temp daalt eveneens tot +/- 86 graden bij normaal 120km/h rijden.

Thermostaat is nieuw,de zwarte en blauwe sensor zijn vernieuwd in de zwarte plastic mond..de doorstroming is goed maar vind het raar dat hij alleen zakt bij snelweg ritten..

Het enige wat bij de ombouw niet vervangen is,is de radiator,deze is gewoon van een 1.8 16V maar lijkt me sterkt dat hier het probleem zit.rij inmiddels al een jaar rond zo.

Geeft ook geen foutcode's bij uitlezen.

Iemand een idee waar je zoeken kan ?

Thanks..

Gr Stefan

Geplaatst door

stefan84 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

lijkt erop dat je thermostaat gewoon open blijft staan, en op de snelweg verlies je meer warmte via de radiator door de rijwind.

sjaak10918 0
badge

16 jaar

Sjaak

Thermostaat is nieuw,de oude en nieuwe getest in het water met een thermometer en deze liegt er niet om,ze gaan beide bij de juiste temp open..dus blijkbaar was de oude thermostaat ook niet kapot maar moet het probleem ergens anders liggen..

misschien heb je zelf nog enig idee ?

Stefan

stefan84 0

16 jaar

golf 2 vr6? zal er met inbouwen van de motor iets niet goed gemonteerd zijn van de waterslangen o.i.d

maar dat verklaart het probleem eigenlijk niet echt..als een slang verkeert zit moet hij dat ook doen bij stadsverkeer..slangen zitten hoe ze horen..hier kun je eigenlijk niet veel aan verkeed doen..maar toch bedankt

stefan84 0

16 jaar

op de snelweg heb je meer rijwind wat resulteerd in meer koeling als er dan te veel circulatie is krijg je jou probleem en aangezien je de thermostaat al hebt vervangen zal er toch ergen iets teveel circulatie veroorzaken.

als de motor warm is, dan mag de temperatuur niet meer zakken (of je motor zou heel weinig warmte produceren en / of je zou veel warmte af moeten nemen via de kachel)

Thermostaat gaat wel op tijd open, maar gaat ie wel op tijd weer dicht ???

sjaak10918 0
badge

16 jaar

sjaak

of hij ook weer goed sluit weet ik even niet zo,maar vind het een vreemd probleem..het enige wat niet origineel is is de radiateur.deze is van een 16V maar qua grote zou het niet veel verschil zijn met die van een vr6..zou even niet weten waar ik het nu zoeken moet..

alle slangen worden mooi even warm,kachel doet ook goed zijn werk.fan slaat ook optijd aan en uit..motor word ook niet te warm..prestaties zijn gewoon allemaal goed net op dat koelingsprobleem,normaal hebben ze meestal het omgekeerde dat de motor te warm word en niet dat hij terugzakt op bv de snelweg.

stefan84 0

16 jaar

is het kunstof huis waar de thermostaat in zit nog wel heel inwendig??

audia4 0
badge

16 jaar

@harry

hier kan ik nu nog niks op zeggen,uitwendig is er niks te zien en geen lekkage,maar hoe het inwendig zit durf ik niet te zeggen omdat ik daar nog niet naar heb gekeken.

maar bedoel je ermee dat de circulatie dan verstoord word indien het van de binnenkant gescheurt is.

moet daar de komende dagen eens naar kijken,jammer dat het niet zo gebeurt is,omdat er n.l weinig ruimte is en je het halve voorfront moet demonteren.

Gr Stefan

stefan84 0

16 jaar

thermostaat heeft een aanligvlak, als hier stukjes afgebrokkeld zijn kan dit de oorzaak zijn. Op de snelweg draait het blok aardig toeren en is de waterdruk van de pomp dus relatief hoog en laat hij dus ook veel vloeistof door wat jouw probleem zou kunnen veroorzaken.

Deze kunstof huizen durfen vaker stuk te gaan. (ook wel eens met lekkage naar buiten tot gevolg)

audia4 0
badge

16 jaar

thermostaat heeft een aanligvlak, als hier stukjes afgebrokkeld zijn kan dit de oorzaak zijn. Op de snelweg draait het blok aardig toeren en is de waterdruk van de pomp dus relatief hoog en laat hij dus ook veel vloeistof door wat jouw probleem zou kunnen veroorzaken.

Deze kunstof huizen durfen vaker stuk te gaan. (ook wel eens met lekkage naar buiten tot gevolg)

audia4 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.