Volkswagen Golf II: Schokbrekers achter

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1300

Hallo

Ik heb een golf 2 uit 1986
Hieronder zitten de volgende velgen en banden maat:

195/50 R15

Als ik nu een drempel afrijd zakt de auto achter zover in dat het wiel aanloopt
Hiervoor had ik de standaard R13 velgen, dit gaf geen problemen.
De schokbrekers en veren zijn intact, maar zeker niet nieuw meer.
Heb nu veerweg begrenzers gemonteerd, dit helpt iets maar met mensen achterin loopt hij flink aan als ik over een drempel of kuil rijd

Nu wil ik de schokbrekers vervangen, of de veren of misschien beide?
Wie kan mij een advies goed advies geven omtrent dit probleem.

Groeten, Henk

Henk4422

Geplaatst door Henk4422 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

E.T.Wiersum (0), 15 jaar geleden

Hieruit blijkt , dat niet zomaar andere velgen kunt monteren, dan de fabriek bedoeld heeft.
Als je dit denkt op te lossen met nieuwe schokbrekers, dan snap je de funktie van deze dingen niet , tenzij je kiest voor schokbrekers met hulpveren.
Maar dit geeft hooguit enige verbetering.
Bij zware belasting en/of forse hobbels zullen de wielen met deze velgen blijven aanlopen.

Petje57 (0) PRO, 15 jaar geleden

Inderdaad, Tjaart heeft gelijk.
De hoogte van de auto wordt bepaald door de veren, niet door de schokdempers, alhoewel er gasdempers zijn die meehelpen.
Voor de Golf II zijn losse hulpveersets te koop. Deze komen binnen in de bestaande veer. Een andere mogelijkheid is om verzwaarde veren ( caravanveren) te plaatsen.
Maar hoe dan ook: al met al lever je een heel stuk van je veercomfort in. Ten 1e al door de lagere bandenhoogte en ten 2e door de stuggere veren.

Gr.

danny1937 (0), 15 jaar geleden

denk dat dit totaal niks met de veren of schokbrekers te maken heeft,,denk eerder dat je het in de velg moet gaan zoeken,,

195/50/15 zou in principe geen probleem moeten opleveren onder deze auto,,,maar alleen als je de juiste velgen gebruikt die passen onder deze auto,,dus juiste
ET waarde etc,, anders komen je velgen bijv te ver naar buiten,,waardoor de wielkasten bij belasting idd in aanraking komen met je banden.

succes

arie549 (0) PRO, 15 jaar geleden

er zullen indd wel wielen gemonteerdt zijn met een lage et waarde....dan loopt indd de boel aan.

Henk4422 (0), 15 jaar geleden

ET waarde klopt deze is 32, Deze velgen zaten onder een andere golf 2 die ik gekocht heb.
onder deze auto zitten monroe schokbrekers deze auto heeft normale veren, maar nog steed veert deze mider dan de meine,

dus er moet iets niet goed. Hiervoor had ik andere vw velgen sportvelgen met ook een kloppende ET waarde, deze liepen ook aan

Ik ga verder kijken voor een hulpveer of caravan veer, verder zou ik het ook niet weten.

danny1937 (0), 15 jaar geleden

[quote=Henk4422]ET waarde klopt deze is 32, Deze velgen zaten onder een andere golf 2 die ik gekocht heb.
onder deze auto zitten monroe schokbrekers deze auto heeft normale veren, maar nog steed veert deze mider dan de meine,

dus er moet iets niet goed. Hiervoor had ik andere vw velgen sportvelgen met ook een kloppende ET waarde, deze liepen ook aan

Ik ga verder kijken voor een hulpveer of caravan veer, verder zou ik het ook niet weten.[/quote]
hoe weet je zo zeker dat ET waarde van 32 de juiste is voor deze auto??

ik denk dat je je geld gaat weggooien met de aanschaf van hulpveren of iets dergelijks, omdat ik er vrijwel zeker van
overtuigd ben dat het in je velg zit ....vermoed namelijk dat voor deze auto een hogere ET waarde geldt..

ben je al eens bij een goede velgenboer langs geweest ??

grtjs danny

Denman (0), 15 jaar geleden

Wat is de breedte van de velg?

Henk4422 (0), 15 jaar geleden

Beste danny

Ik weet gewoon zeker dat deze et waarde goed is, omdat ik dat gewoon weet.
Rij al jaren vw golf en heb er al meerdere gehad, en ga mu nu niet vertelen dat ik de verkeerde et waarde heb.

Ik weet inmiddels dat het aan de schokbreker ligt, deze duikt gewoon te veel in de demping, en vangt geen klap op. De rij hoogte nu is okee,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.