Volkswagen Golf V: dichting tussen cilinderkop en nokkenhuis 1.4 tsi

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: BLG

Hallo ik ben mijn cilinderkop pakking aan het vervangen van mijn 1.4tsi 170Pk motorcode BLG.
Nu heb ik alle onderdelen en dichtingen.
Maar voor op de cilinderkop lijkt het mij dat er een dichting of iets dergelijk tussen cilinderkop en nokkenhuis moet buiten de vloeibare pakking.
(Met voorkant op de cilinderkop bedoel ik kijk naar de bijgevoegde foto, geel-rode cirkel.)
De foto was bij het demonteren en toen zat er niks tussen????
En als ik zoek op het internet kom ik op deze nr uit "ollsieb 036115175B".
Moet hier nu iets tussen of niet ???
De cilinderkop is al eens vervangen geweest 60000Km geleden, is die toen weggelaten of zit daar niets speciaal tussen?
Hopelijk heeft hier iemand al zo eentje open en weer dicht gemaakt en herinnert het zich nog.
alvast bedankt en ik hoop snel reactie te krijgen want het is vrij dringend.
Groetjes Ronny

[url=http://postimg.org/image/83i8vnrd5/][img]http://s4.postimg.org/83i8vnrd5/DSCF2248...[/img][/url]

golfist

Geplaatst door golfist (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

riennoot (0) PRO, 9 jaar geleden

Er hoort inderdaad een vloeibare pakking tussen.

ricky (0) PRO, 9 jaar geleden

Nee op die plek van de cirkel hoort een klein zeefje te zitten. Zit deze niet nog aan de kop geplakt oid?
Bij de rest zit vloeibare pakking en let op hoe je deze erop smeert en waar je dit erop smeert!

Als er echt niks tussen zat dan hebben ze hem vergeten denk ik de laatste keer...

ricky (0) PRO, 9 jaar geleden

Trouwens waarom de koppakking vervangen? Heb deze namelijk nog nooit lek gezien oid.. Of bedoel je de afdichting tussen de kop en kleppendeksel?

golfist (0), 9 jaar geleden

Koppakking lekte op de derde cilinder in het waterkanaal, en kreeg druk op het water daardoor.
Dus kop gevlakt en nieuwe dichting set en bouten er op.
Heb mij laten vertellen door een revisiebedrijf dat de bouten nog al eens durven rekken na een tijdje.
En dat ze daardoor dan lekken.
Ook heb ik rondgevraagd in verband de zeef, en werd mij verteld weglaten en eventueel een O ring in de plaats.
Dan heb je minder kans op verstopping op de doorstroming.
morgen avond zal ik weten of alles OK is met de kleine ;-)

golfist (0), 9 jaar geleden

Zo de kleine leeft weer gezond en wel.
Oliedruk en temperatuur OK geen druk meer op het water dus alles in orde zou ik zeggen.
En voor de mensen die ook de koppakking of nokkenhuis vervangen van een 1.4 tsi, zeef weglaten en een O ring in de plaats.
Maar een 1.4tsi 170Pk is een hels werk als je al een tijdje niet meer aan auto`s hebt gewerkt.

ricky (0) PRO, 9 jaar geleden

Ja leuk he, je hebt zowat een container vol aan onderdelen liggen voordat je pas de kop eraf kan halen hahahah.
Toch ben ik wel van het originele weer monteren, ik heb nog nooit een probleem gehad met die zeef, mocht die dichtslippen dan ligt dat aan het (verkeerde) onderhoudt die eraan is gegeven en/of het verkeerd rijden met dit type motor.
Maar mooi dat het is opgelost!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.