Beste collega's
Na diagnose met vcds bleek van een golf 5 2.0TDI verstuiver 4 kapot te zijn.
na het vervangen van de verstuiver wou de auto niet meer aanslaan.
Ik heb al genoeg van deze verstuivers vervangen en nooit problemen meegehad.
Er zijn geen foutcodes te vinden.
Opvoerpomp, tandempomp, gecheked en is ok. Brandstoffilter vervangen.
Kan het misschien een probleem veroorzaken omdat de auto is gechiped?
Graag jullie meningen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zitten de stekkers allemaal goed?
Alle stekkers zitten goed. Verstuivers zijn ook allemaal afgesteld zoals het hoort.
Is de cilinderkop niet uitgeslagen waardoor de verstuivers niet goed afdichten en druk niet goed opbouwen?
Lijkt me sterk memos.
Er is 20.000 km geleden splinternieuwe kop op gegaan met nieuwe kleppen en tuimelaars.
Update:
Hij geeft nu volgens het vcds dit aan.
128 = geen sluittijd van ventiel mogelijk ( bip ) > Elektrische fout in de pomp verstuiver.
Weet hier iemand raad mee?
Stekkerverbindingen van de verstuivers geven wel eens storing. Pennetjes iets vervormen met punt tangetje wil wel helpen om beter contact te verkrijgen.
Geert/rob.
Heb het geprobeerd en geen effect.
Lijkt gewoon of er geen brandstof komt.
Geeft de nieuwe verstuiver geen sluiting?
Probeer het eens zonder aangesloten 4e cil.
Tom bedankt voor je reactie maar heb ik ook al geprobeerd.
Morgen komt er een vriend van me van de dealer de kabelboom teste. Zou me god niet weten hoe die het gaat doen. Morgen kom ik met meer informatie.
Hallo Turgut,
Is met montage niet een o-ring beschadigd waardoor hij niet goed afdicht? (zie ook post memos)
Krijg je hem met remreiniger o.i.d. wel aan?
Is dit een 16V? Probeer het dan eens steeds met de stekkers eraf van de verstuivers, dus stekker 1 los en dan starten, als hij niet aanslaat dan stekker 2 los en 1 weer erop enz enz. Diegene waar de stekker eraf ligt en hij wilt aanslaan die verstuiver is stuk. Heb vaker gehad dat er 2 tegelijk stuk waren vandaar...
Kleppendeksel kan je los laten als je maar gelijk uitzet als hij wilt aanslaan.
Tom ik zal het morgen nog met remreiniger proberen. Heb er eerlijk gezegd niet aan gedacht.
Ricky zal dat morgen ook uitproberen dankjewel. Morgen update.
Hallo jongens. Sorry voor het late bericht.
Auto tot op heden nog steeds niet gestart.
Kabelboom door gemeten en is gewoon goed. Hij geeft de volgende storingen aan.
P0671 p0672 p0673 en p0674
Zijn foutcodes van de gloeibougies. Maar dit heeft toch niks te maken met het starten?? Graag jullie hulp alsjeblieft.
3 van de 4 gloeibougies zijn kapot gloeien hellemaal niet.
Maar ik neem aan als je gewoon door start dat die moet aan slaan?
Of start een 2.0 tdi niet zonder zijn bougies?
Ja klopt die gloeiers hebben nu op dit moment niks te maken met het niet aanslaan van de motor. Heb je al eens geprobeerd wat ik eerder zei?
Ricky ja heb het geprobeerd wat je zei.
Werkte niet.
ik kom er echt even niet meer uit.
Krijg je echt alleen foutcodes op de gloeibougies? Verder geen één andere code? Brandstofdruk gemeten?
heb je het singnaal van de Krukassensor BDP gemeten, is die wel ok
ander met remreiniger proberen te starten, Opvoerpomp?
Haal eens de kabelboom uit de geribbelde hoes van het gedeelte wat langs de startmotor loopt, vaak wil hierin de bedrading nog wel eens open en tegen elkaar aan liggen.
Oplossing gevonden.
De andere verstuivers bleken ook niet meer goed en kon niet genoeg druk opbouwen om te starten. Auto start nu.
maar nu het volgende probleem. Auto loopt een beetje luidruchtig.
Wat kan dat zijn
Dus toch meerdere verstuivers stuk wat ik al aangaf.
Hoe klinkt hij dan nu? Film het anders eens zodat wij het kunnen horen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar