Volkswagen Transporter: Dieselpomp blijft hangen

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 TD JX

Recent heb ik mijn motorblok vervangen. De Dieselpomp heb ik echter van de oude motor overgezet. Deze deed het altijd goed. Na gasgeven wil nu de motor nog wel eens (vaker wel dan niet) teveel toeren blijven maken en niet terugzakken naar stationair toerental. Het is niet de gaskabel die blijft hangen en ook de gashandle op de pomp gaat gewoon terug in oude positie. Zo gauw de motor uitgezet wordt en weer gestart wordt loopt de motor weer gewoon stationair. Ook als ik (bv bij een stoplicht) de motor laat draaien en met rem ingedrukt de koppeling op laat komen, totdat de motor bijna afslaat duikt het toerental weer terug naar stationair. Heeft iemand een idee wat het is? en of en zo ja, hoe dit te verhelpen is? (Behalve natuurlijk ook mijn dieselpomp vervangen) Of is het niet een probleem met de dieselpomp?

gr Walter

050walter

Geplaatst door 050walter (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Als de timing 100% goed staat, vrees ik dat het probleem in je dieselpomp zelf zit.

Pas op wat je doet, voor dat je het weet slaat hij op hol en is hij niet meer te stoppen!

Heb precies datzelfde al een keer meegemaakt,dan bij een motorcode JR

Het probleem zat toen in de pomp zelf!

Wel eerst even zeker ervan zijn dat alles in orde is voor je tot het vervangen van onderdelen overgaat, is die andere motor wel in orde ? trekt hij nergens valse lucht ? alles goed gemonteerd en aangesloten ?

Gr Stefan

050walter (0), 14 jaar geleden

Ha Stefan

De Timing is idd in orde en over het motorblok heb ik ook geen twijfels, het is een revisieblok van Vege. Ik zou niet weten waar ergens valse lucht getrokken zou worden en montage is ook in orde, dwz ik had geen schroefjes meer over ;-) . Ik ben dus ook idd bang dat het in de pomp zit. Maar ik begrijp niet dat deze ineens kapot gegaan is terwijl deze alleen is overgeplaatst, verder geen gekke dingen mee gedaan. Op het oude blok gaf het geen problemen. Dit gold echter ook voor de verstuivers, hiervan bleek er ineens ook één een gebroken verstuiver naald te hebben. Nadat ik dat dus heb aangepakt nu ook ineens de dieselpomp???

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.