Hallo,
IK heb vandaag van mijn golf 1.6 16v 9/2000 de distributieriem vervangen en de rollen allemaal,en wat dacht je de waterpomp naar de knoppen 52dkm gelopen!!! Ik denk dat de spanrol van de distributieriem krukas/nokkenas graag kapot lopen omdat de waterpomp lekt die zit boven de spanrol het komt dan terecht op de spanrol en loopt hij stuk.Ik was er weer optyd bij want de rollen/waterpomp maakten behoorlyk lawaai.Mag toch niet kunnen!
Trouwens de bovenste spanrol loopt niet zosnel stuk,onderste wel
De riem was wel te vervangen maar ik kon allen de spanrol van de multiribriem niet los krijgen zit voor de distributiekap bout aan de achterkant los moeten draaien hitteschild voor losgehad toen was het goed tedoen.
Groetjes raymond
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dramatisch, volgende keer een betere auto kopen!
Kees rijd zeker zelf met een opel??
En raymond, ik denk dat jij domme pech heb gehad dat de waterpomp is gaan lekken. Enige oorzaak zou kunnen zijn een te hoge D-riem spanning, maar deze auto heeft een veerspanner die eigenlijk nooit teveel spanning kan geven.
Er zijn ook nog andere merken dan VW en Opel, ik heb een 12 jaar oud Peugeootje met 290000 op de klok, op banden en uitlaat na is tie nog origineel..........
netjes, maar je hebt ook de topper onder de franse auto's wat betrouwbaarheid aangaat. Ook peugeot kent overigens diverse problemen in D-riemen en waterpompen....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar