Volkswagen Golf 1999: VERLIES 20 PK EN HET OP 3 CILINDERS LOPEN ALS IE KOUD IS

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 1800

mijn auto loopt soms op 3 cilinders{wat kan de reden zijn voor dit gedrach. en verlies van 20 pk op rollenbank we hebben bij de vw dealer al bijna alles gecheckt op de kast , maar daar geeft hij geen storingen aan , we hebben luchtmassameter vervangen ,turbo gecheckt stand van de distributie riem of hij misschien een standje was verschoven ook niet het geval ,kleppen timing was het ook niet labda sonde gecheckt was het ook niet.

youri12375

Geplaatst door youri12375 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Ivoheffels (0), 19 jaar geleden

Heb je de compressie van alle cylinders al gemeten? Groet Ivo

youri12375 (0), 19 jaar geleden

neej heb ik al gedaan ,maar weet jij of het aan de storing g28 kan liggen dat is van het motertoeretal

caveman1550 (0), 19 jaar geleden

Hallo Youri,

je probleem komt mij bekend voor. Heb je toevallig een andere "open" luchtfilter gemonteerd?

youri12375 (0), 19 jaar geleden

neej nog steeds de orginele luchtfilter erop zitten

caveman1550 (0), 19 jaar geleden

ik rijd ook in een golf 1.8 20v turbo rond en ik had daar ook last van nadat ik een k&n 57I kit had gemonteerd. eerst alleen bij stationair toerental bijv. bij een stoplicht, als ik dan optrok kwam die ene cilinder er weer bij maar dit werd steeds erger totdat hij ineens op de snelweg op 3 cilinders ging lopen. toen ben ik op 3 cilinders naar de dealer toe gegaan, auto geparkeerd, daar naar binnen, probleem uitgelegd, auto naar binnen(gewoon weer 4 cilinders), de kast eraan gehangen maar geen fouten in het geheugen!

Ik met een kwaaie kop naar huis een week geen probleem en toen was het er weer. ik ben gaan zoeken en kwam op het volgende: bij mij bleek het probleem te zitten in de versterkertrap van de ontsteking (heb ik me wijs laten maken) die op dit moment bij jou nog in de luchtfilterbak zit, maar bij mij op een metalen strip gemonteerd moest worden. deze versterker wordt gekoeld middels een aluminium koellichaam wat er met twee boutjes tegenaan geschroefd zit, een ervan was dol waardoor die versterker te heet werd en de auto op 3 cilinders ging lopen. ik heb allebei de gaten helemaal doorgeboord opnieuw draad in getapt en langere boutjes gebruikt. ik heb ook nog wat koelpasta op het koellichaam gesmeerd (verkrijgbaar bij de betere electronica speciaalzaak). probleem is bij mij niet meer opgetreden.

ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt, ik weet hoe irritant het is!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.