Volkswagen Golf : distributie

Kan iemand mij vertellen hoe ik de brandstofpomp, nokkenas en krukas blokkeer bij ditributiewerk aan een AHU 66 kW?

Moet de pomp nog even ter controle naar een dieselservice? of hoeft dat niet?

Jasper5206

Geplaatst door Jasper5206 (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

jos_br.5982 (0), 21 jaar geleden

Het beste wordt de pomp in ieder geval dynamisch gecontroleerd met de computer dus.

Jan 1983 (0) PRO, 21 jaar geleden

De krukas word niet vastgezet maar op bovenste dodepunt gezet,de nokken-as en brandstofpomp worden geblokeerd d.m.v. speciaal gereedschap dit word wel geleverd door midlock en hazet op je vraag i.v.m. de brandstofpomp als hij goed loopt niets aan doen !



Jasper5206 (0), 21 jaar geleden

Dat speciale gereedschap, is dat niet iets van een pennetjes of een stripje of zo?

Aan de spanrol te zien heb je daar ook nog een tooltje met 2 nokken of zo voor nodig.

Lijkt me allemaal zelfmaakwerk?

marcovadem (0) PRO, 21 jaar geleden

De pomp kan worden geblokkeerd met een M 14 bout en de nokkenas kun je een metalen strip aan de kant van de versn.bak blokkeren door de kleppendeksel te verwijderen en een metalen strip in de gleuf te schuiven .

Richtpunt van het vliegwiel is bovenop de bak op het vliegwiel.

Als je geen beschikking hebt over een service komputer begin er dan niet aan want alleen door de kombi van brstof temp en grKas goed af te stemmen krijg je hem goed.


jos_br.5982 (0), 21 jaar geleden

het beste je timing dynamisch controleren.

een tdi wil soms niet goed meer wil trekken nadat de distr. riem is vervangen.

Ik controleer het in ieder geval altijd.
.

Jasper5206 (0), 21 jaar geleden

Weet iemand of het nodig is om het tandwiel van de nokkenas er af te halen??

Ik heb gehoord dat dit wel eens gebeurt, maar het lijkt me onnodig. Is de riem niet voldoende slap als je de spanner losmaakt??

Jan 1983 (0) PRO, 21 jaar geleden

voor het demonteren van de distributie riem hoeft het tandwiel niet los maar voor het uitlijnen van de nokken-as misschien wel hangt er van af of hij na montage van de riem goed staat of niet

dit doe je met een strip achter in de nokken-as, en het vliegwiel op b.d.p.



succes!! E.Tempel

Jasper5206 (0), 21 jaar geleden

Operatie geslaagd, speciaalgereedschap zelf gemaakt, inclusief sleutel voor handmatig draaien van de motor.

Dynamisch controleren doe ik nog wel een keer, motor loopt goed, staionair toeren OK, brandstofverbruik normaal en topsnelheid (belief me: 180+ op teller) wordt zoals vroeger gehaald.

Weet iemand waar ik VAGCOM kan downloaden??

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.