close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf 1: Distributie riem vervangen - hoe te werk gaan?

Bouwjaar: 1983, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1600 cc 4+E

Heb eerst een snaar gekocht van GATES en een setje blokkeer hulpstukken van Midlock VW - 120
[url=http://imageshack.us][img]http://img411.imageshack.us/img411/3739/...[/img][/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img411.imageshack.us/img411/633/i...[/img][/url]

Daarna het kleppendeksel verwijdert, v snaar verwijdert, distributie deksel verwijdert
1e cil in BDP gezet, de brandstofpomp geblokkeerd met de pen.

Maar hoe krijg ik de Nokkenas geblokkeerd? (met hulpstukje)

Daarna denk ik het hulplager verv. en dan de distributie snaar vervangen.
Hoe zet ik de snaar weer op de goede spanning?
En moet ik de brandstofpomp nog weer op tijd setten of is dit vanzelf nog goed?

Graag hoor ik meer over hoe te handelen.
Met mijn dank alvast voor degene die mij uitleg geven.

Mvg. Arnoldo

Geplaatst door

Arnoldo (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hulp stiuk achter op de kop en in de sleuf in de nokken as
dan riem eraf en loop/spanrol verv.
dan alles weer monteren
als t allemaal weer vast zit moet ie goed staan

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

[quote=CARS&MOTORS]hulp stiuk achter op de kop en in de sleuf in de nokken as
dan riem eraf en loop/spanrol verv.
dan alles weer monteren
als t allemaal weer vast zit moet ie goed staan[/quote]
Dank je, maar is er niet ergens een foto van hoe te doen?
Ik ben al aan het passen geweest maar kom er niet uit.
Welke kant moet boven?

Arnoldo 0

16 jaar

dank je hans

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

graag gedaan hoor

Hans4040 1285
badge vip badge

16 jaar

Het is gelukt, alleen zit het blokkeerstuk een beetje los op de nokkenas, maar heb dit opgelost door er een lijmtang op te zetten, zo kan het hulpmiddel niet wegschieten.

Nu een volgent probleem met de spanner, ik neem aan dat dit lager beter altijd vervangen kan worden!
Maar als ik de moer er af draai komt de spanner niet van het tapeind af, ik zal mischien de motorsteun moeten losmaken en de motor iets oplichten zodat hij er dan tussen uit kan.

Graag hoor ik weer hoe en wat.

Bij voorbaat wederom mijn dank

Arnoldo 0

16 jaar

ja effe ruimte creeeren

Arnold, ik stuur je wel ff een handleiding.

Hans4040 1285
badge vip badge

16 jaar

Ik hoop dat Engels geen probleem is?
Anders moet robby hem ff opsturen (distributie vervangen)

Hans4040 1285
badge vip badge

16 jaar

Dat is een goed idee Hans, ik heb wel het boek van Kluwers, maar dat is wel erg simpel uitgelegt.

Het lager van het steunwiel (oliepomp) moet deze ook vervangen worden?
Er komt wel een beetje olie uit sweten! (druppeltjes)

Ik zie het wel, bedankt nogmaals

Arnoldo 0

16 jaar

ik heb gekeken maar over het verwijderen van je spanrol staat niets bij,dus ik zou effe kijken wat voor jou de beste oplossing lijkt,ikzelf deed dit met een lange pijp of stevig stuk hout effe de motor wat wegduwen is iets van niks

[quote=Arnoldo]Dat is een goed idee Hans, ik heb wel het boek van Kluwers, maar dat is wel erg simpel uitgelegt.

Het lager van het steunwiel (oliepomp) moet deze ook vervangen worden?
Er komt wel een beetje olie uit sweten! (druppeltjes)

Ik zie het wel, bedankt nogmaals[/quote]
Je bedoelt van de hulpas, deze gaan nooit stuk. Alleen de keering. Poelie er aftrekken, dan met een priem een gaatje in de keering slaan, hier een parker in draaien, 180 graden verderop zelfde truck, en met twee klauwhamers achter de parker trek je de keerring er zo uit.

Wat dat blokkeergereedschap nokkenas aangaat, gebruik het nooit terwijl de bout van de poelie los of vast gedraaid wordt, het axiaallager van de nokkenas breekt dan!!!

Bij een diesel moet je de nokkenas timen, de gleuf moet vlak staan, daarna de poeli vastzetten.

audia4 0
badge

16 jaar

Snap dat gedoe met dit blokkeergereedschap niet, oude riem is namelijk wat opgerekt en nieuwe riem is weer exakt dus alles goed merken nieuwe rollen of en spanner nieuwe riem er op en klaar 10 tallen keren gedaan niks geen problemen, aannemende dat alles bij montage van nieuwe motor goed stond vraag ik mij af wat er dan zo niet goed zou kunnen staan, en stel dat ie een halve graad mis zou staan dacht je dan werkelijk dat dat ergens ook maaar merkbaar zou wezen ?

Groet Gerard

gpekaar 0

16 jaar

Als het niet past dan moet je het nokkenastandwiel loszetten en met alles passend terug vastzetten.
Nokkenasriemwiel heeft geen spie en gaat los door eerst de moer te lossen en dan via het gaatje achterkant plaatstaal met een doorslag het riemwiel los te tikken. Dan moet je om alles perfect te doen een adaptor met meetklok gebruiken om de pomptiming heel juist te zetten.

Hendrik4290 0
badge

16 jaar

an heb je nog nooit gehad dat met loshalen vd riem de nokkenas een tandje verdraaide
enmet dat blokkeer gereedschap kan ie dat niet
even als de pomp
als alles optijd staat staat de pomp op begin inspuiten
en die springt gegarandeerd weg
darom dat penneke

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Jerry met alle respekt maar je denkt toch niet dat ik van lillo kom, natuurlijk verspringt de pomp poelie maar zou je terwijl je de riem erop legt de pomp niet eff kunnen bijdraaien,dat is allemaal gewoon een beetje handigheid ja ik sleutel ook nog maar een jaar of 35, en nogmaals goeie merktekens zetten, en klaar dan nogmaals rondtornen controleren voor afmontage.

Groetjes Gerard

gpekaar 0

16 jaar

en dat mag je een particulier die gereedschap koopt en hier hulp vraagt uitleggen

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Ik ben er mee gebaat en erg dankbaar voor deze uitleg van een ieder die me heeft bijgestaan, het gaat tenslotte om de praktijkervaring.
Nu ben ik niet echt een particulier, maar een tweede monteur bij Fiat en Toyota (laatst gewerkt als monteur in 1980) en monteur in het leger van wielvoertuigen, maar dat stelt niks voor!

Dus ik weet wel het een en ander maar er is veel verandert in die tijd, en ik heb nooit aan een diesel gewerkt, was in die tijd niet echt populair zoals nu.
Heb pas mijn distributie laten vervangen van mijn ex lesauto Golf 4 TDI, en sind die tijd loopt hij gewoon slecht, ok het was wel niet bij de dealer maar toch, een stel klunsen waren het, wegens tijdgebrek uitbesteed!!!
Nog nooit zulke slechte monteurs gehad (Turkse garage in Rotterdam) maar goed dat is een ander verhaal.

Vandaar mijn bezochtheid over het afstellen van mijn oude dieseltje..............

Mvg. Arnoldo

[url=http://img520.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img520.imageshack.us/img520/5842/...[/img][/url]

Arnoldo 0

16 jaar

Oke Jerry daar heb jij weer gelijk in hij had tenslotte het gereedschap gekocht, maar ik bedoel het meer in de algemene zin en natuurlijk weet ik ook dat er auto,s zijn waar je het beter maar wel bij kan gebruiken denk bv laguna spieloos krukkas tandwiel, maar een golfje 1 denk ik toch dat jij wel binnen het uur klaart zonder speciaal gereedschap.

Groetjes Gerard

gpekaar 0

16 jaar

maar op deze site is het mestal niet wat de pros doen en kunnen maar wat de hobby/dhz sleutelaar kan
en als ze dan investeren in tools dan kunnen ze dat maar beter gebruiken zoals t moet
voordat er iets mis gaat en deze sitenegaatief wordt door de (voor dhz er ) slechte info
us simpel vertel zoals teigen lijk moet/hoort

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Yep moet je daarin uit dat oogpunt gewoon gelijk geven Jerry, Oke worden we het toch eens, wens natuurlijk iedereen prettig weekend.

Groetjes Gerard

gpekaar 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.