Goedendag, mijn distrubitie riem van me golf 2.0 tdi 140pk gechipt naar 170pk is 2 maanden geleden vervangen
nu liep 2 dagen geleden de moer van mijn spanrol los en stond de distributieriem niet meer op tijd
dag later is er een nieuwe spanrol opgekomen en is alles op tijd gezet, auto liep verder goed en had zijn vermogen ook enzo
na 1 rondje rijden was ie metteen weer los en maakte ie een raar geluid wat bij de distributie vandaan kwam
toen is weer alles op tijd gezet alleen nu is de tap die in de kop zit en de moer voorzien van loctite, de extra sterke, ook zit er een borgmoer op
dit alles heeft een nacht kunnen drogen en hij heeft vanmorgen nog een half uurtje stationair gelopen, toen een proefrit gemaakt, alles bleek goed te zijn
en het hield het al langer uit dan normaal, auto weg gezet, later zo'n 5 km gereden en viel toen weer uit, motorkap open en bleek dat de spanrol weer los zat en weer van tijd.
wie o wie kan mij helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
spanrol waarschijnlijk verkeerdom aangespannen, alleen dan kan hij zich los werken. werkplaatshandboek checken in welke richting je de rol moet verdraaien om de riem op spanning te brengen.
lachen die loctite, als het zaakje over 5 jaar of een ton weer los mag..... beetje pech breekt de betreffend monteur het tapeind voor je af.
er staat een pijl op de spanrol en die kant is ie op gespannen, het zou goed moeten zijn maar hoe strak het ook vast zit de moer loopt los.
12 jaar
Loctite nut lock gaat juist altijd los en voorkomt vastzitten!!
12 jaar
Dat zo'n tapeind met loctite wordt vastgezet is nog niet eens zo slecht. Maar de moer van de spanrol mag natuurlijk nooit zo vastgezet worden. Dat buiten beschouwing gelaten, als het spannen van de riem op de juiste manier gedaan is en de moer met het juiste moment vastgezet is, en de moer en en het tapeind niet beschadigd zijn op de draad, moet hij normaal gesproken niet los kunnen lopen.
Tenzij er ergens in de rollen of tandwielen van de distributie axiale speling zit waardoor er overmatige krachten op de moer van de spanrol komt. Dus controleer of de riem wel "recht" loopt, en er nergens axiale speling (vanaf de motor naar buiten) te voelen of te zien is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar