auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen polo 1.4 mpi: distributie vervangen maar hij loopt niet meer

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 mpi

hallo.
ik heb vandaag mijn distributie en multie riem vervangen,
alles netjes op tijd gezet, ma toen ik hem wou starten deed hij het niet.
hij vonkt en doet alles ma slaat gewoon weg niet aan.


dan heb ik nog een vraag:
voordat ik de distributie heb vervangen liep die al ni netjes.
hij liep heel onregelmatig,
heeft iemand hier een oplossing voor.?
ik hoor het graag

mvg

Geplaatst door

boy12345 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je niet eendraad vergeten of een sensor niet aangesloten

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

ik heb niet aan de draaden gezeten, en daarom snap ik het ni.
ben rijdend naar de plek waar ik hem gemaakt heb gereden,
toen liep die nog,

boy12345 0

16 jaar

met monteren iets beschadigd
of hij staat niet op tijd

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Is de spanrol wel de juiste kant op gesteld ? Hier wordt vaak de fout gemaakt waardoor de timing van de distributie niet meer klopt.

Gr. Ary

Ary 0
badge

16 jaar

ja er stond geen pijl op de spanrol, toen heb ik de vw garage gebeld
die vertelde mij dat ik het tegen de klok moest monteren en dan heb ik gedaan.
mvg

boy12345 0

16 jaar

Je moet rechtsom spannen met de klok mee, heb het net opgezocht, ben ervan uitgegaan dat het een 6n2 met een AKK motor is. Spanner met inbussleutel.
Ik heb een beschijving van het de- en monteren met afbeelding naar je emailadres gestuurd.

Heb je ook gelijk de waterpomp en spanrol vervangen of uitsluitend de riem?

dat kan toch niet de spanrol zit toch op het niet trekkend gedeelte of je nu links of rechtsom spant of je zou hem verwijderen dan nog staat hij op tijd[quote=Ary]Is de spanrol wel de juiste kant op gesteld ? Hier wordt vaak de fout gemaakt waardoor de timing van de distributie niet meer klopt.

Gr. Ary[/quote]

dat links of rechtsom spannen bij verschillende type's is er alleen voor om te zorgen dat de riem goed op de poelie komt onder de juiste hoek maar doet niets aan de timing af

lijkt mij ook wat robby schrijft
de riem spanner zit aan de niet trekkende zijde
aan de trekkende zijde staat de riem altijd? strak en kan dus niets aan de timing veranderen tenzij de riem gaat klapperen
dat kan wel als de spanner slap staat en niets doet

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

hij liep van te voren al niet lekker,als je er boven benzine ingooit slaat hij dan wel aan(je bent er zeker van dat je ditributie op tijd staat)

hallo.
ik heb hem weer na gekeken, en hij doet het weer er staan 2 streepjes op het blok en had hem op de verkeerde streep staan.de spanrol moest wel tegen de richting in, nou moet ik hem alleen uitlaten lezen dan komt et weer heelemaal goed.
bedankt voor jullie oplossingen.

gr boy

boy12345 0

16 jaar

volgens mijn gegevens moet de spanrol met inbus,rechtsom gespannen worden zoals ook audidriver aangaf

[url=http://imageshack.us][img]http://img294.imageshack.us/img294/1803/...[/img][/url] dit zijn de goede gegevens,linksom ontspannen.

vreemd ik kijk bij autodata en zie dat pijltje de andere kant opwijzen en er staat ook duidelijk bij draai de spanner met inbus rechtsom,staat er dat bij jou ook bij of heb je alleen een afbeelding ,want dit is toch wel belangrijk vind ik

jaja dus toch rechtsom spannen linksom is voor het verwijderen

Klopt, ik had het ook in autodata opgezocht.

deze plaatjes komen uit elsa

ze zijn harstikke duidelijk en het principe klopt ook helemaal dus gewoon even in het begin een verkeerde foto geplaatst.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.