auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo: Gat in Bak

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Hallo
Ik heb hier een Polo staan van 1997 met een gat in de versnellingsbak.
Het gat zit aan de achterzijde ter hoogte ven het differentieel, links boven de schakelas.
Mijn vraag is komt dit vaker voor en wat is de oorzaak daarvan?

Alvast bedankt voor de reactie

Geplaatst door

Monde0 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ja, dit komt vaker voor oorzaak is dat de bouten van het kroonwiel los lopen.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

En wat is de remedie?

Monde0 0

16 jaar

Andere versnellingsbak.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

Oke, weet je en adres waar ik geschikt aan een bak kan komen?

Monde0 0

16 jaar

Heb net de bak los gehaald en nu blijkt dat het kroonwiel niet met bouten maar met klinknagels gemonteerd zit.
Gaan die ook los?

Monde0 0

16 jaar

Ronald Morien 058-2501444 Wel de bakcode opgeven, begint waarschijnlijk met een D staat op je witte sticker in het instructie-boekje of in de kofferbak

berendonck 0
badge

16 jaar

klein gunnewiek
0544-479879
anders onderdelen lijn
of geef de bak code van de sticker dan kijk ik wie m heeft
kan je daarheen bellen

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

[quote=Monde0]Heb net de bak los gehaald en nu blijkt dat het kroonwiel niet met bouten maar met klinknagels gemonteerd zit.
Gaan die ook los?[/quote]
Dat bedoelde ik ook Geert.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

Heb inmiddels een bak weten te regelen, tenminste ik denk dat het de goede is, zie ik morgen wel.
De oude is echt overleden, er lag een gebroken satteliettandwiel in het differentieel.

Monde0 0

16 jaar

Hey.. heb een Dejavu.. heb het zelfde met mn AUG 020 bak gehad, zijn trouwens modificatie mogelijkheden voor, dan worden de klinknagels weggeboort, en komen er inbusbouten met lage kop op de plek van de klinknagels.

Speedrazor 0

16 jaar

Ik heb vanmiidag de bak vervangen, dus de polo rijdt weer.
Vind het trouwens wel een slappe constructie van het differentieel.

Monde0 0

16 jaar

inderdaad slappe konstruktie want dat komt veel voor,ook bij de golfjes

Ja, gewoon constructiefout. Bouten kun je op spanning zetten, klinknagels niet. Als de kop tegen het werkstuk zit is het afgelopen, je kunt hem niet een stukje optrekken en dan nog een klap geven.

De kracht wordt niet overgebracht door wrijving tussen de onderdelen, maar door afschuivingskracht op de nagels. Bij schepen ging dat wel goed, bij zwaar belaste machineonderdelen niet.

Gewoon een kwestie van valse zuinigheid bij de fabrikant, net als de zuigers in de 1.4 motor - geen galvanisch opgebrachte ijzerlaag, maar plastic met ijzervijlsel.

doel38 0

16 jaar

16 april 2008 22:13


Ik heb vanmiddag de bak vervangen, dus de polo rijdt weer

Monde0 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.