Hallo
Ik heb hier een Polo staan van 1997 met een gat in de versnellingsbak.
Het gat zit aan de achterzijde ter hoogte ven het differentieel, links boven de schakelas.
Mijn vraag is komt dit vaker voor en wat is de oorzaak daarvan?
Alvast bedankt voor de reactie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja, dit komt vaker voor oorzaak is dat de bouten van het kroonwiel los lopen.
Hans
En wat is de remedie?
16 jaar
Andere versnellingsbak.
Hans
Oke, weet je en adres waar ik geschikt aan een bak kan komen?
16 jaar
Heb net de bak los gehaald en nu blijkt dat het kroonwiel niet met bouten maar met klinknagels gemonteerd zit.
Gaan die ook los?
16 jaar
Ronald Morien 058-2501444 Wel de bakcode opgeven, begint waarschijnlijk met een D staat op je witte sticker in het instructie-boekje of in de kofferbak
klein gunnewiek
0544-479879
anders onderdelen lijn
of geef de bak code van de sticker dan kijk ik wie m heeft
kan je daarheen bellen
[quote=Monde0]Heb net de bak los gehaald en nu blijkt dat het kroonwiel niet met bouten maar met klinknagels gemonteerd zit.
Gaan die ook los?[/quote]
Dat bedoelde ik ook Geert.
Hans
Heb inmiddels een bak weten te regelen, tenminste ik denk dat het de goede is, zie ik morgen wel.
De oude is echt overleden, er lag een gebroken satteliettandwiel in het differentieel.
16 jaar
Hey.. heb een Dejavu.. heb het zelfde met mn AUG 020 bak gehad, zijn trouwens modificatie mogelijkheden voor, dan worden de klinknagels weggeboort, en komen er inbusbouten met lage kop op de plek van de klinknagels.
16 jaar
Ik heb vanmiidag de bak vervangen, dus de polo rijdt weer.
Vind het trouwens wel een slappe constructie van het differentieel.
16 jaar
inderdaad slappe konstruktie want dat komt veel voor,ook bij de golfjes
16 jaar
Ja, gewoon constructiefout. Bouten kun je op spanning zetten, klinknagels niet. Als de kop tegen het werkstuk zit is het afgelopen, je kunt hem niet een stukje optrekken en dan nog een klap geven.
De kracht wordt niet overgebracht door wrijving tussen de onderdelen, maar door afschuivingskracht op de nagels. Bij schepen ging dat wel goed, bij zwaar belaste machineonderdelen niet.
Gewoon een kwestie van valse zuinigheid bij de fabrikant, net als de zuigers in de 1.4 motor - geen galvanisch opgebrachte ijzerlaag, maar plastic met ijzervijlsel.
16 jaar
16 april 2008 22:13
Ik heb vanmiddag de bak vervangen, dus de polo rijdt weer
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar