hallo kan iemand mijn helpen wij hebben een polo tdi 1.4 staan die bij accelereren veel rookt en houd in. Bij 2000toeren voel je hem ook trillen. Inmiddels hebben we al veel gedaan.
lm vervangen pompverstuivers en nog rookt hij. De turbo druk is goed en de EGR is schoon en blijvt niet open staan. er zitten geen foutcodes in.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Toch nog eens extra de egr checken.
ik ga er morgen een plaatje tussen leggen zo dat we dat zeker wetendat hij dicht is
ik denk dat als je hem afsluit dat je motorlampje gaat branden
Misschien stomme vraag,maar hoe hoog is het oliepeil en ruikt de olie niet toevallig naar diesel?
het motor lampje is niet gaan branden met het plaatje, het probleem is nog steeds aan wezig. het oliepijl is ook niet te hoog heb vandaag motorolie ververst met filter en gereinigt met forte motor flush.
de oude olie rook niet naar diesel.
[quote=evw]het motor lampje is niet gaan branden met het plaatje, het probleem is nog steeds aan wezig. het oliepijl is ook niet te hoog heb vandaag motorolie ververst met filter en gereinigt met forte motor flush.
de oude olie rook niet naar diesel.[/quote]
Ik heb namelijk er 1 gehad waarvan de tandempomp lek was,diesel kwam bij de olie totdat peil veel te hoog kwam en de motor vloeistofslag kreeg,gevolg was na het weer netjes op peil zetten en de pomp vervangen kromme drijfstangen,rauwe motor,roken.Nieuw onderblok gemonteerd.
Hoe is het probleem ontstaan? Start en loopt hij verder wel goed Jim?
Kan het misschien zijn dat de distributie van tijd is of misschien is er benzine getankt een keer?
de driem staat op tijd en het probleem was en in eens ze rijden er al ongeveer 4 maanden mee. we hebben hem al op een los diesel tankje laten lopen en toen was het er nog steeds. hij start goed en loopt verder niet naar behoren als je rijd rookt hij en houd hij in bij accelereren, maar bij deellast met konstante snelheid rookt hij niet echt alleen bij accelereren als de turbo er in komt.
We hebben de mapsensor ook vervangen toen we de stekker er af hadden rookt hij niet maar was echt al het vermogen weg.
de driem staat op tijd en het probleem was en in eens ze rijden er al ongeveer 4 maanden mee. we hebben hem al op een los diesel tankje laten lopen en toen was het er nog steeds. hij start goed en loopt verder niet naar behoren als je rijd rookt hij en houd hij in bij accelereren, maar bij deellast met konstante snelheid rookt hij niet echt alleen bij accelereren als de turbo er in komt.
We hebben de mapsensor ook vervangen toen we de stekker er af hadden rookt hij niet maar was echt al het vermogen weg.
vergelijk de pompverstuivers in de meetwaarden
ik ga morgen direct kijken ik hoop daar wat duidelijkheid van te krijgen
zit de kat niet gedeelteijk dicht ?
gr dick
we hebben het nu uitbesteed aan buchli B.V. in hardewijk.
Als ik weet wat het was laat ik het weten bedankt in iedergeval.
de nokkenas was te ver versleten door dat er een stoter kapot was gegaan kreeg de derde cilinder teweinig lucht aanvoer en de gaten van de pomp verstuivers waren ingesleten waardoor er lek onstond van de brandstof aanvoer. door een anderderen kop temonteren was het probleem over.
Hoop voor je dat de tandempomp ook niet lek is,onderdeelnummer gaat wel iets van 4x over,anders krijg je weer zelfde soort probleem.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar