hoi allemaal
hoop dat jullie me kunnen helpen, ik heb namelijk een probleem met mijn polo
uit 96.
ik heb een aantal maanden geleden distributieriem laten vervangen, stuurbekrachtigingspomp, spanrol, spanrolbout of draagarm weet nie precies hoe het heet, en de v snaar.
maar tot op heden heb ik al diverse malen de v snaar moeten vervangen omdat ie er elke keer af scheurt.
wanneer de v snaar er op word gemonteerd doet alles het perfect, start goed draait goed, tot er na een week of twee een rammelend geluid ontstaat bij het starten, dan weet ik dat het weer fout gaat:(
na dat ie gestart is loopt ie ook wel goed maar nu weet ik dat ie weer zal afscheuren omdat ik het al een paar keer heb meegemaakt.
weet iemand mischien wat het probleem kan zijn? word er een beetje moe van:(
alvast bedankt m.v.g priscilla
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
weet je zeker dat je de goeie maat erop heb, en heb je weleens gekeken naar de wieltjes waar de v-snaar overheen draait. Misschien zit er een scherp randje op en slijt je v-snaar door, of er zit een kabouter onder je auto.
marco...
[quote=golfprobleem]weet je zeker dat je de goeie maat erop heb, en heb je weleens gekeken naar de wieltjes waar de v-snaar overheen draait. Misschien zit er een scherp randje op en slijt je v-snaar door, of er zit een kabouter onder je auto.
marco...[/quote]
een kabouter, hmm daar heb ik niet echt aan gedacht:D
nee het begint namelijk altijd bij de trillingen bij het starten, lijkt alsof er een motorsteun kapot is zon geluid is het eigenlijk, laatst heeft de anwb voor mij de vsnaar erop gemonteeerd en ik reed weer vrolijk verder, maar na een paar weken begint dat trillen weer bij het starten en alleen bij het starten.
bedankt voor je snelle reactie;)
16 jaar
V snaar of bedoel je de multieriem?
Hans
hebben ze 'm te strak gezet misschien, en draaien alle rollen wel mee met die snaar, zit de dynamo goed vast, je moet de v-snaar net aan vastzetten, dat ie net niet slipt, doe ik ook, als ie dan gaat slippen zet ik 'm weer wat vaster. Ik denk dat ze 'm te strak erop zetten, en dat ie vastslipt en zich dan kapottrekt.
marco...
16 jaar
[quote=Hans4037]V snaar of bedoel je de multieriem?
Hans[/quote]
de snaar die om de spanrol en de stuurbekrachtigingspomp zit en de dynamo.
16 jaar
[quote=golfprobleem]hebben ze 'm te strak gezet misschien, en draaien alle rollen wel mee met die snaar, zit de dynamo goed vast, je moet de v-snaar net aan vastzetten, dat ie net niet slipt, doe ik ook, als ie dan gaat slippen zet ik 'm weer wat vaster. Ik denk dat ze 'm te strak erop zetten, en dat ie vastslipt en zich dan kapottrekt.
marco...[/quote]
dat laat ik vandaag weer eve nakijken, alweer kosten word er helemaal gek van, nou ja wat moet moet maar, ik zal de punten aangeven waar ze op moeten letten die jij net opnoemde want volgens mij heb ik het idee dat ze soms gewoon wat erop monteren en hup klaar :S
16 jaar
ok, anders kom ik bij je kijken, lijkt mij zo opgelost.
marco...
16 jaar
[quote=golfprobleem]ok, anders kom ik bij je kijken, lijkt mij zo opgelost.
marco...[/quote]
nou ik hoop echt dat het word opgelost zucht
16 jaar
polo uit 96 heeft een multiriem en kan je er niet te strak opleggen die wordt op spanning gehouden door een spanrol,wat kan zijn dat een of andere poelie zwaar loopt ofdat je dynamo lagers eruit liggen maar is het niet je v-snaar van je stuurbekrachgtiging dat je stuurbekrachtigingspomp kapot is kijk eerst een welke snaar het is een platte brede riem van 4cm of een smalle van1 cm
16 jaar
dit zal hoogstwaarschijnlijk de multieriem zijn,
wat nogal eens voorkomt bij dit type polo...het spanelement wil nog weleens naar de philistijnen zijn met dit soort klachten als gevolg.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar