Volkswagen vr6: distributieketting

Bouwjaar: 1992

Ik heb een originele ned. 1992 golf vr6, met 170.000 km, maar ik ben er niet zeker van of de distributieriem(ketting) ooit vervangen is.

Hoe kan ik zoiets zien, en wat kost zoiets om het te laten vervangen, moet ik anders ook nog ergens rekening mee houden??

(spanrollen etc.)



wanna

Geplaatst door wanna (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

D@nny (0) PRO, 20 jaar geleden

hallo

Negen van de tien keer zijn de kettingspanners versleten, merk je zelf ook niet veel van. Extreem gevallen hoor je ze. Het is tevens een dure klus daar de versnellingsbak dient gedemonteerd te worden om die zijde te vervangen. Er is geen vervangingstermijn voor een ketting.

dmdh (0) PRO, 20 jaar geleden

kijk eens op www.vr6specialist.nl staat veel info

wanna (0), 20 jaar geleden

Na met de plaatselijke dealer gebeld te hebben, zei deze dat deze toch een leven lang mee gaan, en ze nog nooit te maken hebben gehad of zelfs maar gehoord van een gebroken ketting (terwijl ze best veel vr6-en onder handen hebben)ze kunnen wel oprekken en verslijten maar dat hoor je dan.



is dit waar, hoef ik me dan geen zorgen te maken

D@nny (0) PRO, 20 jaar geleden

Dat klopt bij ongeveer 200.000km begint het euvel met de spanner en erna daardoor de ketting. Je zal schrikken als je de spanner nu al gaat vervangen hoe hij eruitziet!!!

fraket (0), 20 jaar geleden

ik zou hem gezien de kilometerstand toch eens kontroleren

mijn 1e vr6 had 185.000 op de teller en klonk op zich goed

echter pluimde de auto wat bij het doortrekken.

heb toen besloten de geleide rubbers van de kleppen te vervangen

en de (vr6 kwaal) zwetende koppakking

en bij demontage bleek de bovenste geleider van de ketting helemaal versleten !!!! de popnagels lagen er los in.

het is een redelijk prijzig klusje geworden.

kettingen geleiders en hydraulische spanners vervangen

en ook gelijk de koppeling (je hebt de bak dan toch los liggen)

maar nogmaals kontroleren kan een hoop schade voorkomen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.