Hallo
Mijn Golf GTI uit februari 2010 staat sinds vorige week bij de garage de distributieketting is versprongen (schijnt een kwaal te zijn bij div vw motoren)wist dat dit bij de 1.2 en 1.4 voor kwam maar niet bij de 2 liter Golf GTI.
De distributiekettingset is inmiddels vervangen maar de auto maakt nu meer herrie dan voorheen.
kleppen krom!!! kleppen gemeten blijft op druk.
klepstellers kapot????
Bij het open halen blijken de middelste lagers bij de nokkenas helemaal te zijn ingesleten/weg er is weinig van de cilinderkop meer over
conclusie er moet een nieuwe cilinderkop op(volgens garage slecht onderhoud)
Heb dus een aantal vragen:
-Kan ik ergens aanspraak opmaken bij een auto van net 7 jaar en net 85000km
-Distributieketting gaat normaal een leven lang mee werd mij verteld.
-Heeft de kapotte cilinderkop met het ander te maken (heeft volgens de boekjes alle beurten en olie verversingen(longlife) en oliefilter vervangingen gehad
Maak binnen kort ook even een foto van de kapotte cilinderkop wordt vervolgd
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heel vaak gebeurt het dat de oring van het oliefilter blijft kleven en van het filter afkomt. en dan als je dan een nieuw filter monteerd dan heb je 1 minderolie druk dus klapperend riem en ingevreten lagers en 2 kans dat de ketting breekt. dat zou ik ff controleren. je kan gewoon filer eraf draaien en kijken. zonodig ff nieuw filtertje erop of als hij net nieuw is gewoon terug monteren
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar