Volkswagen Passat: distributieriem

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 afn

Gisteren klapte de grote multiriem er af en totaal in stukken.
Heb gisteren nog geprobeerd om te starten maar niks motor slaat niet aan vreemd want alleen de dynamo en struubekrachtiging en waterpomp lopen dan niet mee.
Dus motor zou aan moeten slaan.
Vandaag een nieuwe gemonteerd heel de voorkant er van af.
Ga de auto starten niks; wil wel aanslaan maar het lijkt of de motor op twee/drie cilinders loopt blijft ook niet lopen! zeer moeizaam.
Gloeibougies zijn goed krijgen ook stroom er komt ook diesel op de verstuivers.

Heeft iemand misschien foto`s van de stand de krukas en kleppen of merktekens zodat ik de timing van de distrubutieriem ook kan kontroleren.

p029351

Geplaatst door p029351 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

Een distributieriem is wat anders dan een multiriem. Als de distririem stuk was, heb je en probleem nu. Dan kan de kop er af. Was de multiriem defect, hoeft (!) dat geen probleem te zijn en heb je wellicht iets anders vergeten aan te sluiten of iets dergelijks. Zijn er wellicht brokken van de multiriiem tussen de distributie gekomen, heb je ook dikke kans dat de motortiming niet meer klopt. Alles weer controleren dus op de juiste afstelling.

p029351 (0), 12 jaar geleden

Na veel zoeken en kijken heb ik het gevonden; de distributieriem was 3 tanden verschoven !
Dit is waarschijnlijk gebeurd doordat de multireim er tussen is geslagen of delen daarvan.
Bij demontage van de distributieriem-deksel zaten er wat resten tussen de deksel en krukaspoelie.

Dus ik ben goed weg gekomen want een paar tanden meer en ik had de motor kunnen demonteren.

p029351 (0), 12 jaar geleden

Ik weet het verschil tussen een distributieriem en multiriem wel ! ik schrijf ook dat het de multiriem is/was.

[quote=moderator]Een distributieriem is wat anders dan een multiriem. Als de distririem stuk was, heb je en probleem nu. Dan kan de kop er af. Was de multiriem defect, hoeft (!) dat geen probleem te zijn en heb je wellicht iets anders vergeten aan te sluiten of iets dergelijks. Zijn er wellicht brokken van de multiriiem tussen de distributie gekomen, heb je ook dikke kans dat de motortiming niet meer klopt. Alles weer controleren dus op de juiste afstelling.[/quote]

Mausx (0), 12 jaar geleden

Nu wel een nieuwe distibutie-set gemonteerd?

Anders loop je het binnenkort zeker een keer op, een riem verspringt niet zomaar.

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=p029351]Ik weet het verschil tussen een distributieriem en multiriem wel ! ik schrijf ook dat het de multiriem is/was.[/quote]
Verklaar dan even de topic-titel als je wil..........

p029351 (0), 12 jaar geleden

Na veel zoeken en kijken heb ik het gevonden; de distributieriem was 3 tanden verschoven !
Dit is waarschijnlijk gebeurd doordat de multireim er tussen is geslagen of delen daarvan.
Bij demontage van de distributieriem-deksel zaten er wat resten tussen de deksel en krukaspoelie.

Dus ik ben goed weg gekomen want een paar tanden meer en ik had de motor kunnen demonteren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.