close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: distributieriem Passat tdi 110pk

Bouwjaar: 1998

Goeiendag heren, ik ga binnenkort mijn distributieriem vervangen, maar nu hep ik ergens gelezen over de krukasriemwiel die ook mee vervangen moest worden. Moet dit echt mee vervangen worden? Hoe moet ik dan de vliegwiel blokeren met een schroevendraaier of zo? Is het ook gemakkelijk om de krukaskeering te vervangen? Dank U.

Geplaatst door

erdar (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

erdar...

heb je dit eerder gedaan! het is nl, een behoorlijk klus voor een leek!

anders niet aan beginnen..

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

niet aan beginnen, laat aan een vakman over voor het fout gaat

inderdaad de distributieriem van een passat vervangen is een grote klus want de bumper en bumperbalk moet erafzodat je de hele voorkant naar voren kunt trekken

nahoj 0
badge

19 jaar

Dank u voor jullie raad, maar hep dit al een aantal keren gedaan met Golf 3 en passat 94. Dus iets ken ik er van. Maar van dit model hep ik nog niet gedaan. Sinds vandaag ben ook in het bezit van een vag afstelkoffer (250euro). Maar ja van die krukastandriemwiel weet ik niet of dat ze vervangen moest worrden. Groetjes.

erdar 0

19 jaar

Vervang ook je waterpomp, die heeft ook geen lang leven en om de kosten hoef je het niet te laten (rond de 30 euro)

Marcel Klein 0

19 jaar

waarom de waterpomp? van dit bouwjaar is het geen pd dus loopt de tandriem niet over de waterpomp

eigenlijk is het hetzelfde als van een golf 3 diesel alleen om de 4 imbus boutjes uit de krukaspoelie te halen moet je de voorkant loshalen bumper en bumperbalk. je kunt het best de spanrol wel vervangen let op dat je hem naar boven toe spant en iets in de veerspanning. controleer ook d microriem en de spanner van de microriem die wil er weleens scheef opstaan.
ook de spanrol van de aircoriem goed controleren die gaan nog weleens kapot.
suc6

nahoj 0
badge

19 jaar

gewoon aan beginnen , is appeltje eitje , heb dit ook gedaan zonder speciaal gereedschap of vag afstelkoffer en alles gaat goed

mb-man 0
badge

19 jaar

Als je het goed wilt doen zul je de pomp toch dynamisch af moeten stellen. Verder is het toch ook belangrijk om te kijken of de nokkenas goed staat in plaats van met verfstipjes de boel "goed" te zetten.

Jos.

jos_br.5980 0
badge

19 jaar

De pomp dynamisch afstellen bedoel je eigenlijk met een vag adapter? Want ik ben ook in het bezit van een dieselpomp timing tool (klokje) dat je achter de dieselpomp moet steken en regelen. Kan ik met deze niet verder? Dank U?

erdar 0

19 jaar

waarom de waterpomp? van dit bouwjaar is het geen pd dus loopt de tandriem niet over de waterpomp.

De motor is gelijk aan die van mij: de waterpomp loopt wel degelijk over de distributieriem.

Marcel Klein 0

19 jaar

Sorry Marcel maar bij de 81kw versie (AFN) wordt de waterpomp echt aangedreven door de multiriem. Wanneer je het goed wilt doen moet je de pomp met behulp van een computer afstellen.

Jos.

jos_br.5980 0
badge

19 jaar

de waterpomp wordt aangedreven door de microriem.
de tdi motoren in een golf4 en dergelijke zijn anders dan een passat. En daar gaat de waterpomp inderdaad nog wel een s kapot en wordt aangedreven door de tandriem de motorcode van de passat is denk ik afn.

nahoj 0
badge

19 jaar

En zo zie je maar weer: je kunt niet alles weten.... Wist niet dat er een dergelijk verschil tussen passat en golf is.

Marcel Klein 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.