Volkswagen Passat: distributieriem Passat tdi 110pk

Bouwjaar: 1998

Goeiendag heren, ik ga binnenkort mijn distributieriem vervangen, maar nu hep ik ergens gelezen over de krukasriemwiel die ook mee vervangen moest worden. Moet dit echt mee vervangen worden? Hoe moet ik dan de vliegwiel blokeren met een schroevendraaier of zo? Is het ook gemakkelijk om de krukaskeering te vervangen? Dank U.

erdar

Geplaatst door erdar (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

erdar...

heb je dit eerder gedaan! het is nl, een behoorlijk klus voor een leek!

anders niet aan beginnen..

paul,

johndoornbosch (0) PRO, 18 jaar geleden

niet aan beginnen, laat aan een vakman over voor het fout gaat

nahoj (0) PRO, 18 jaar geleden

inderdaad de distributieriem van een passat vervangen is een grote klus want de bumper en bumperbalk moet erafzodat je de hele voorkant naar voren kunt trekken

erdar (0), 18 jaar geleden

Dank u voor jullie raad, maar hep dit al een aantal keren gedaan met Golf 3 en passat 94. Dus iets ken ik er van. Maar van dit model hep ik nog niet gedaan. Sinds vandaag ben ook in het bezit van een vag afstelkoffer (250euro). Maar ja van die krukastandriemwiel weet ik niet of dat ze vervangen moest worrden. Groetjes.

Marcel Klein (0), 18 jaar geleden

Vervang ook je waterpomp, die heeft ook geen lang leven en om de kosten hoef je het niet te laten (rond de 30 euro)

johndoornbosch (0) PRO, 18 jaar geleden

waarom de waterpomp? van dit bouwjaar is het geen pd dus loopt de tandriem niet over de waterpomp

nahoj (0) PRO, 18 jaar geleden

eigenlijk is het hetzelfde als van een golf 3 diesel alleen om de 4 imbus boutjes uit de krukaspoelie te halen moet je de voorkant loshalen bumper en bumperbalk. je kunt het best de spanrol wel vervangen let op dat je hem naar boven toe spant en iets in de veerspanning. controleer ook d microriem en de spanner van de microriem die wil er weleens scheef opstaan.
ook de spanrol van de aircoriem goed controleren die gaan nog weleens kapot.
suc6

mb-man (0) PRO, 18 jaar geleden

gewoon aan beginnen , is appeltje eitje , heb dit ook gedaan zonder speciaal gereedschap of vag afstelkoffer en alles gaat goed

jos_br.5980 (0) PRO, 18 jaar geleden

Als je het goed wilt doen zul je de pomp toch dynamisch af moeten stellen. Verder is het toch ook belangrijk om te kijken of de nokkenas goed staat in plaats van met verfstipjes de boel "goed" te zetten.

Jos.

erdar (0), 18 jaar geleden

De pomp dynamisch afstellen bedoel je eigenlijk met een vag adapter? Want ik ben ook in het bezit van een dieselpomp timing tool (klokje) dat je achter de dieselpomp moet steken en regelen. Kan ik met deze niet verder? Dank U?

Marcel Klein (0), 18 jaar geleden

waarom de waterpomp? van dit bouwjaar is het geen pd dus loopt de tandriem niet over de waterpomp.

De motor is gelijk aan die van mij: de waterpomp loopt wel degelijk over de distributieriem.

jos_br.5980 (0) PRO, 18 jaar geleden

Sorry Marcel maar bij de 81kw versie (AFN) wordt de waterpomp echt aangedreven door de multiriem. Wanneer je het goed wilt doen moet je de pomp met behulp van een computer afstellen.

Jos.

nahoj (0) PRO, 18 jaar geleden

de waterpomp wordt aangedreven door de microriem.
de tdi motoren in een golf4 en dergelijke zijn anders dan een passat. En daar gaat de waterpomp inderdaad nog wel een s kapot en wordt aangedreven door de tandriem de motorcode van de passat is denk ik afn.

Marcel Klein (0), 18 jaar geleden

En zo zie je maar weer: je kunt niet alles weten.... Wist niet dat er een dergelijk verschil tussen passat en golf is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.