Volkswagen 0: distrubutieketting

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: V5/ 2,3

Vraagje (1) betreffende distrubutieketting van deze Golf...wanneer mag - of moet deze vervangen worden,wand zoals je wellicht weet kan deze ketting al heel vroeg gaan klapperen met vreemde bijgeluiden,en zelfs zo erg dat de nokkenassen timing hierdoor verstoort word.Maar ik vroeg mij af wanneer het riskant word en echt de boel vervangen moet worden,wand de meeste (V5) die rond rijden met 100.000 km hebben meestal dit probleem zonder dat de eigenaar daar weet van heeft.

Vraagje (2) wat zal het kostenplaatje zijn bij een alle merken garage bv,wand de prijs die bij een Dealer gevraagt word is om misselijk van te worden,zoals je weet moet het gehele motorblok bij deze klus eruit. De onderdelen hiervoor zijn ketting -enkele - geleiders - tandwielen...wie heeft het al een laten doen of gedaan dan hoor ik die ervaringen graag en het kostenplaatje niet vergeten!

Groet, jan

snowman11000

Geplaatst door snowman11000 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

Kan je maar een tip geven; haal bij de 100.000 km het kleppendeksel omhoog, controleer de geleider en spanner van de bovenste ketting. Met een endoscoop (maar met het oog is het ook te doen) kun je dan het tussenkettingwiel ook inspecteren (deze is slijtagegevoellig).

Ziet alles er beschaafd uit, vervang dan alleen de hydraulische spanner. (zit aan de gasklepkant in het achterste bovenste distributiedeksel)

die spanners zijn vaak oorzaak van het geklapper, de plunjer wordt n.l. scheef ingedrukt, slaat in en blijft vastzitten of heeft een zwaar punt.

Mijnes had er in ieder geval bij de 90.000 km last van en houd zich al weer een tijdje rustig met een nieuwe spanner van 25€ bij de dealer

Ow ehh, vw geeft niets op voor vervangingstermijn, zijn auto's die 3 ton halen, zijn er ook met 60.000 km als de ketting er uitgaat.

Bij golf moet de bak er af, bij passat moet eigenlijk de motor er uit maar het schijnt te kunnen met alleen de bak demonteren. (moeten dan 2 monteurs goed samen kunnen werken.....)

Dealer houd zijn voorschrift aan en demonteert de motor.

snowman11000 (0), 17 jaar geleden

Oke...Harry heldere info en bedankt.

Gr, Jan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.