De motor slaat gewoon aan maar zodra er gas gegeven wordt slaat deze bijna af. Ook komt de motor heel slecht op toeren. Als de brandstof retourslang dicht geknepen wordt komt de motor wel op toeren. Verder is de gemeten pompdruk max 6 bar en afgeregeld 3 bar. De drukregelaar is al vernieuwd. Met het losnemen van de gasklep stekker is er bijna geen verschil te merken, echter er kan voorzichtig toeren gemaakt worden(noodloop?) Als de luchtmassa stekker los is slaat de motor direct af. Bij de dealer wordt geen foutcode uitgelezen. Nieuwe Lamda sonde's maken ook niet uit. Gasklephuis is opnieuw ingeleerd.
Heeft iemand het probleem wel eens bij de hand gehad??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
peter om wat voor auto en type gaat het.
groetjes jan.
Jan T bedankt voor het snel reageren
het is een Volkswagen Golf 2LTR 85KW
Motor APK
Sept. 1999
Grz Peter
peter wat gebeurt er als je de temperatuursensor stekker los trekt?
zijn al de vacuum slangen heel?
staat de distrubutie op tijd?
groetjes jan.
Jan
Distributie staat op tijd
Temperatuurzender is vernieuwd
Geen vacuumlek
Eigenaar heeft de auto ergens laten keuren, is toen afgekeurd
Garage heeft toen beide lambda s vernieuwd
Lambda 2e bank regelt niet
Misschien blijft er een injector openstaan.
Dat de tweede lambdasonde niet regelt is normaal,deze zit na de kat.en regelt allen als de katylisator minder wordt.
Wat zijn de viergas waarden?
Bij deze motoren willen de luchtmassameters voor rare storingen zorgen(vw heeft ze op ruil en kosten de wereld niet.)
kan het ook een klep zijn die verbrand is lmm gecontroleerd deze kunnen vreemde storingen geven
Uitlaatgaswaarden
Stationair Co 0.00
CO2 14.70
HC 30
O2 0.3
2500 T/MIN CO 0.00
CO2 12.09
HC 18
O2 3.75
Lambda 10190
Je zou toch wat aan de waardes moeten kunnen ziet(real time)
Denoods VAG kast of EOBD uitlezen
oiram
Wagen loopt te arm, daar je brandstofdruk goed is denk ik aan verstopte injector
controleer eerst de gaspedaal sensor op waarde of het percentage opening klopt met de werkelijkheid.
Hallo,
Probeer toch een nieuwe 1e lambda sonde,als deze niet goed regelt,merkt de 2e lambda sonde dat op.
De storing ontstaat dan ook in de 2e lambda sonde,die weer verwijst naar de 1e sonde.
p.s. de luchtmassameter gaat ook vaak stuk bij deze motor,hoewel als je de stekker eraf trekt zou deze wel goed moeten lopen,als het probleem in de luchtmassameter zou zitten.
succes,
ricky.
kijk in het meetwaarde blok
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar