heb per ongeluk de poelie van de krukas er afgehaald
nu is de distubutei riem er af.en hij is verdraaid.dus staat niet meer op tijd.de riem moet er weer op maar welke merk tekens moet ik hebben er staan wel witte punten op. heeft iemand hier ervaring mee. of dat iemand een schema heeft
mvg gert jan gaat om een golf 1,8 66kw bj 95
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Met de poelie van de krukas er af halen verandert de timing van de distributieriem niet hoor....je bent dus iets verder gegaan.
Op de nokkenas poelie staat een merkteken en op de plastieke kap erachter ook, deze moeten tegenover elkaar staan en waarschijnlijk op de bak zit een gat waat je dan weer het merkteken van de krukas kan vinden of je zet de 1e of 4e cilinder helemaal bovenaan (bdp).
Dan heb je nog de onsteking, als je de kap eraf haalt en hem op tijd wilt zetten dan moet de rotor wijzen naar het ingeslepen streepje op het huis van de stroomverdeler.
Maar let op dat je niet teveel afzondelijk de krukas en nokkenas verdraait want dan raken de zuigers de kleppen!
dat klopt heb hem verdraait.maar nu heb ik op de krukas poelie een streepje staan en op de kap een pijl die staat tegen over elkaar.
Dan de bovenste heb ik ingeslagen stip punt en er staat ot op .. bij deze weet ik niet welke ik hebben moet
En dan heb ik de onsteking nog volgens mij moet die op cil 1.Maar daar staat ook wee op de poelie een stip en ot erop
kijk heb mijn motor stuk gehad dus er is een andere ingekomen
alvast bedank voor je reactie
13 jaar
Volgens mij moet je de ot hebben maar ben niet zeker, je kan het wel zien als je klepdeksel eraf haalt dan staan de nokken van de nokkenas van de 1e cilinder op tuimelen dus beide kleppen staan dan dicht en 1 nok wijst dan naar vooren en de andere naar achteren, ze liggen dan beide plat/horizontaal zeg maar.(Niet gaan gokken want anders kunnen de kleppen de zuigers raken als het toch het puntje moet zijn).
En de rotor van de ontsteking moet inderdaad naar de bougiekabel wijzen van de 1e cilinder en daar staat ook een puntje/kerfje ingeslagen, dus even de verdelerkap verwijderen en met monteren van de tandriem moet je het ontstekingstandwiel zo verdraaien zodat de rotor naar cil 1 kijkt.
De merktekens op de krukaspoelie klopt wat je zegt.
Dan de spanrol spannen als alle merktekens voor elkaar staan en daarna even 2x krukas ronddraaien en dan kijken of alles nog steeds voor elkaar staat voor de zekerheid.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar