Volkswagen Polo: Div. zaken

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 SDI

Hallo,

Ben sinds een jaar in het bezit van een polo en heb sinds aanschaf enkele problemen (km stand 64000):

1. Als temparatuur in de auto boven de 20 graden komt begint stuur te kraken/piepen bij indraaien. Airbag sleepring is al onder garantie vervangen maar loste niks op.
Via duitse VW forums kunnen achterhalen dat dit bij polo 9N en Seat ibiza vaker voorkomt (uitzetten van plastic onderdelen in stuurkolom).
Garage weet het niet. Misschien weten jullie een oorzaak/oplossing?

2. Bij de 60000 km beurt kwam een lekkage van pakking tandempomp aan het licht. Volgens garage kon dit vooralsnog geen kwaad en is het gereinigd.
Wat kost het om deze pakking te vervangen en is het echt noodzakelijk?

3. Sinds enige tijd bij het starten van de motor een tjilpend geluid welke weer verdwijnd als motor warm is.
Kan dat aan de spanrol/V-snaar liggen,is het misschien defecte waterpomp of wat anders?
Hij heeft dit sinds afgelopen winter.
Overigens staat de auto meer stil dan dat hij rijdt.

Verder verbruikt hij weinig olie en rijdt hij gem. 1:21.

Kan iemand mij adviseren over deze problemen en de eventuele kosten.

Alvast bedankt!

turbodiesel73

Geplaatst door turbodiesel73 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

stefan84 (0), 15 jaar geleden

Dat tjilpend geluid dat je hoort kan van de multieriem of spanner afkomen..

Gr Stefan

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=turbodiesel73]Hallo,

Ben sinds een jaar in het bezit van een polo en heb sinds aanschaf enkele problemen (km stand 64000):

1. Als temparatuur in de auto boven de 20 graden komt begint stuur te kraken/piepen bij indraaien. Airbag sleepring is al onder garantie vervangen maar loste niks op.
Via duitse VW forums kunnen achterhalen dat dit bij polo 9N en Seat ibiza vaker voorkomt (uitzetten van plastic onderdelen in stuurkolom).
Garage weet het niet. Misschien weten jullie een oorzaak/oplossing?

2. Bij de 60000 km beurt kwam een lekkage van pakking tandempomp aan het licht. Volgens garage kon dit vooralsnog geen kwaad en is het gereinigd.
Wat kost het om deze pakking te vervangen en is het echt noodzakelijk?

3. Sinds enige tijd bij het starten van de motor een tjilpend geluid welke weer verdwijnd als motor warm is.
Kan dat aan de spanrol/V-snaar liggen,is het misschien defecte waterpomp of wat anders?
Hij heeft dit sinds afgelopen winter.
Overigens staat de auto meer stil dan dat hij rijdt.

Verder verbruikt hij weinig olie en rijdt hij gem. 1:21.

Kan iemand mij adviseren over deze problemen en de eventuele kosten.

Alvast bedankt![/quote]
1).Als het inderdaad vanuit binnen komt dan zou dit zo op te sporen moeten zijn en eventueel in te spuiten met vet.

2).Als de pakking inderdaad lekt dan moet je hem gewoon vervangen en niet alleen reinigen want hij ligt er toch tussenuit.

3).Tijdens het starten of net na het starten?
Kan inderdaad aan de riem/spanrol/dynamopoelie liggen,maar geluiden zijn moeilijk te beoordelen via de pc,beste is om dat te laten horen aan een dealer/garage op dat moment.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.