Volkswagen Polo: verlaging polo 86c vanvoor

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1000 cc

ik ben een polo 86c steilheck aan het verlagen

ik heb de veerpoot vanonder gehaald en opengedraaid en de olie en de originele cartouche eruit gehaalt
nu zit er bij de verlagingsset gasgevulde schokdempers die ik gewoon in de veerpoten moet steken en de dop er terug opdraaien
probleem is echter dat er dan speling is tss de veerpoot en de schokdemper
moet er daar nog een soort opvulring bij?

toen ik de dop van de veerpoot afdraaide zat er wel nog een afdichingsrubber en een afsluitdop op,maar die afdichtingsrubber komt lager in het midden en als ik die steek houdt die de schokdemper wel op zijn plaats maar drukt die op de rubberen dichting rond de zuigerstang aan de bovenkant van de schokdemper
kan dit kwaad bij gasgevulde schokdempers of gaat die dan lekken op termijn?

alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp

battusai

Geplaatst door battusai (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

stefan84 (0), 15 jaar geleden

je kan als het goed is de ontbrekende onderdelen van je oude schokbreker zo overzetten..zoals bv het veerpootlager e.d. en dan zou he vanzelf goed moeten komen.

Gr Stefan

battusai (0), 15 jaar geleden

[quote=stefan84]je kan als het goed is de ontbrekende onderdelen van je oude schokbreker zo overzetten..zoals bv het veerpootlager e.d. en dan zou he vanzelf goed moeten komen.

Gr Stefan[/quote]
dus die rubbers die erop zaten in de veerpoot en doordat ze in het midden lager komen en daardoor perfect vanboven op de schokdemper passen ( maar hierbij wel op de rubberen dichting van de schokdemper duwen ) mogen eronder?

da was oorspronkelijk ook mijn gedacht,aangezien ze niet echt een functie hadden eerst omdat er al een afdichtstop op de veerpoot zat onder de dopmaar ne maat van mij zei da daardoor mijne schokdemper zou gaan lekken
dat is eigenlijk gewoon mij zorg,want met die rubben gaat de schokdemper netjes gekneld zitten en niet meer rammelen , dus als hij dan heel blijft,is het goed

ik heb ergens gelezen dat men ook best 300 ml koelvloeistof in de veerpoot giet ,omdat dat zorgt voor een betere warmteoverdracht tss schokdemper en veerpoot,is dit nodig of niet echt noodzakelijk?

stefan84 (0), 15 jaar geleden

Nico

of ze nou met olie of gas gevuld zijn,lekker laten zitten die handel,ik vraag me af waar je dat fabeltje gelezen hebt over die koelvloeistof,maar vind het wel lachwekkend..

Je gooit ook geen 500ml koelvloeistof bij de motorolie om de temperatuur te laten dalen ?

Gr Stefan

battusai (0), 15 jaar geleden

vond het idd ook al raar maar het stond ergens op een duits vw forum
kga morgen de veerpoten er eens terug vanonder halen en die rubbers steken en als die de schokdempers mooi op hun plaats houden en ze niet meer rammelen laat ik ze mooi zitten :)

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=stefan84]Nico

of ze nou met olie of gas gevuld zijn,lekker laten zitten die handel,ik vraag me af waar je dat fabeltje gelezen hebt over die koelvloeistof,maar vind het wel lachwekkend..

Je gooit ook geen 500ml koelvloeistof bij de motorolie om de temperatuur te laten dalen ?

Gr Stefan[/quote]
Dit word wel gedaan jongens koelvloeistof of soms ook wel dunne olie. Het is inderdaad voor een betere warmte overdracht.

Hans

stefan84 (0), 15 jaar geleden

Bedankt Hans..

Maar word daar letterlijk de veerpoot mee gevuld ?

Gr Stefan

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Ja, maar zoveel gaat er niet in ik denk 0.2 liter als je dan de schokbreker monteerd zit hij tot boven aan vol.

Hans

Sieperman (0), 15 jaar geleden

Hallo, het is inderdaad waar dat er olie bij de veerpoot in gedaan wordt. ik heb laatst de dempers van mijn audi gedaan, daar stond het in de beschrijving bij.
deze patronen zaten echter wel bussen bij die de speling tussen schokdemper patroon en veerpoot opvullen.
Na montage de schoefdoppen goed natrekken, anders lopen ze zo weer los.

groet

battusai (0), 15 jaar geleden

probleem is opgelost, ik heb rubberen rondellen van een paar mm dik onder de schokdempers in de veerpoten gestoken waardoor ze er een beetje uitstaken vanboven en nu netjes vastgekneld zitten nadat de dop er vast opgedraaid is en de veerpoten gevuld met olie
kben es wat kasseiwegskes en vluchtheuvels gaan afrijden en khoor toch niets meer en wegligging is ook ok dus kneem aan dat het in orde is
alvast bedankt voor jullie raad en laat de zomer nu maar komen :)

[img]http://i244.photobucket.com/albums/gg38/...[/img]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.