👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hoi allen,
Wie kan mij helpen met het volgende probleem, bij een Polo uit 1990 ging de ruitensproeier het steeds slechter doen. Nu doet hij niets meer, als ik hem direct op de accu aansluit werkt het pompje geweldig. Als ik de stekker van het pompje haal en de schakelaar bedien dan meet ik 12V, maar als ik de stekker weer op het pompje plaats en dan de schakelaar bedien dan meet ik maar 2V, heb de massakabel gecontroleerd maar daar ligt het niet aan. Ik denk dat het relais de boosdoener is. Wie helpt mij verder?
Groeten, Han
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je bent goed bezig met dat meten,alleen moet je nu verder gaan meten over de min draad en de plus draad van het pompje.
Je hebt 2 volt over het pompje tijdens bedienen (moet 12 volt zijn),dus heb je 10 volt verlies ergens,kan in de plus of min zijn.
Meet over de min draad,dus voltmeter op de min van pompje en min van accu/carosserie,meet je hier 10 volt? Dan verlies (probleem) in de min draad,meet je hier 0 volt? Dan hetzelfde doen over de plus draad,meet je hier 10 volt? Dan verlies in de plus draad.
Dus over de min en plus (--/++) draad mag je nooit spanning meten,alleen over de verbruiker,dus het pompje in dit geval.En dit geld alleen als alles aangesloten is.(V4 meting).
Ben nog even verder gegaan met doormeten en heb uiteindelijk het probleem gevonden, zat in de bedieningshandle aan het stuur.
Ricky bedankt voor je reactie!
15 jaar
Han
Had je hier een slecht contact o.i.d. ?
Gr Stefan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar