Hallo, ik reed vandeweek met m'n auto onderweg van m'n werk naar huis(redelijk door) en toen ik net van de afrit afreed hield m'n auto ermee op.. Hij deed helemaal niets meer.. Ik heb hem geprobeert te starten maar ook dat werkte niet.. Hij ging wel rond maar hij sloeg niet aan.. Eenmaal thuisgekomen pakte ik een oude bougie en deed deze aan de kabel vanaf de bobine.. Deze vonkte 1x.. Deze hoort toch meerdere keren te vonken?
Ik heb alles al geprobeerd, nieuwe bougiekabels, nieuwe bobine, nieuwe verdelerkap + rotor en nieuwe bougies..
Waar zou het probleem kunnen liggen?
Brandstoffilter is ook gewoon schoon want die heb ik ook al nagekeken..
Wie ow wie kan me helpen?
Gr Harald
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je moet elke 4 krukas omwentellingen 1 vonk krijgen (per cilinder), condensator nog goed ?
[quote=citroënmonteurtje]je moet elke 4 krukas omwentellingen 1 vonk krijgen (per cilinder), condensator nog goed ?[/quote]
Condensator??
Spuit ie wel benzine in? Zo niet moet je denken aan een HALL-gever. Die ziet in de stroomverdeler . Als deze defect is kan ie geen motortoerental meten en zal hij de bobine en injector niet aansturen. Met de juiste apparatuur en kennis is dit allemaal zeer snel door te meten.
Beter goed meten dan slecht vervangen.
Waar zit de condensator dan bij een Polo?
Kben een soort van A-technisch dus als ik het weet dan kan ik daar kijken;)
Hij spuit wel benzine in ja.. Daar had een vriend van me al naar gekeken..
Hij vonkt maar 1x bij het starten.. Erna niet meer..
15 jaar
Condensator heeft ie niet. Het beste is toch met scoop te meten op de 3-polige aansluiting van de bobine. Met de scoop kan je goed zien of tijdens het starten en genoeg spannig op de bobine blijft staan en tevens kan je ook de aansturing vanuit de ECU hiermee zichtbaar maken.
[quote=citroënmonteurtje]je moet elke 4 krukas omwentellingen 1 vonk krijgen (per cilinder), condensator nog goed ?[/quote]
met jou theorie zou hij ook niet lopen,het is 2 krukasomwentelingen en 4 zuigerslagen. en wat de vraag van de topicstaarter betreft lijkt het dat de hallgever in de verdeler de geest heeft gegeven of de tandriem gebroken. gr john
Misschien een zekering defect? Controleer ze allemaal.
Contactblokje achter contactslot kan stuk zijn,probeer eens tijdens het starten te rommelen met de sleutel in het slot.
Voedingsrelais van de ecu kan stuk zijn.
Of brandstofpomprelais.
Geef eens een paar klappen op de relais tijdens het starten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar