auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo: Hydrolische kleppen vw polo

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1300 cc

Probleem: Distributieriem gescheurd, 1 kromme klep vervangen, de rest gerodeerd.
De cilinderkop is nog niet gemonteerd.
Zonder nokkenas veren de kleppen perfect terug tot in de klepzitting.
Wanneer ik de nokkenas monteer blijven 2 kleppen een beetje openstaan (+/- 0,5 en 1 mm) wanneer ik de nokkenas met een sleutel verdraai.
Halve maantjes zijn juist geplaatst, de hydrolische potjes schuiven vlot in de zitting van de cylinderkop.
Bij deze 2 openstaande kleppen zijn de hydrolische potjes minder veerkrachtig dan bij de kleppen die normaal funtcioneren.
Bij de goed werkende kleppen kan ik de hydrolishe potjes met de hand een beetje indrukken, bij de probleemkleppen hebben de potjes geen veerkracht en duwt men meteen de klep naar beneden.
De wagen staat wel reeds 2 maanden stil.
Lost dit probleem zich vanzelf op wanneer er oliedruk op de potjes komt te staan of kan ik maar beter deze potjes vervangen?
Momenteel heb ik wat kruipolie in de potjes gespoten en hoop op een wonder.

Mocht er iemand een verklaring hebben voor dit probleem, graag uw mening.

Geplaatst door

nonkelpater (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de stoters leeg zijn,druk je deze inderdaad makkelijk met de hand in..indien de motor loopt en de stoters zich vullen worden deze weer 'hard' en gevuld met olie,dat zal je niet lukken dmv wat olie erin te laten lopen..

Maar je moet wel beresterk zijn als je met je vinger de klep open kan duwen ??

Indien de kleppen en veren gemonteerd zijn,sluit alles dan wel netjes ? zo ja,monteren en kijken wat hij doet,je kan de stoters eventueel vernieuwen.dit kan ook nog wanneer de kop er weer op zit,alleen zul je de nokkenas dan weer moeten verwijderen. ( indien hij bv nog wat tikken doet )

Na montage kan hij nog enige seconden tikken,dit verdwijnt vanzelf na even gelopen te hebben.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Bedankt Stefan,

Ik ga de kop inderdaad eerst monteren en kijken wat hij doet.
Ik weet welke stoters zich verdacht gedragen en kan deze achteraf inderdaad vervangen door enkel de nokkenas te demonteren.
Vermoedelijk regelt het probleem zich vanzelf wanneer de motor even draait.
Overigens, ik ben niet beresterk, maar ik druk de kleppen naar beneden met een houten staaf met beide handen, niet met 1 enkele vinger.


Nogmaals bedankt en prettige zondag,

Hugo

nonkelpater 0

15 jaar

Hugo

We zijn benieuwd,en hou ons even op de hoogte,

Succes..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Hey stefan,

Ik heb me dank zij jou advies niet te veel zorgen gemaakt om die regeling, en het is inderdaad zo gegaan als je gezegd hebt, nl. eerst nog wat tikken en na een minuut een perfect draaiende motor.
Bedankt voor jou deskundig advies!

nonkelpater 0

15 jaar

En jij bedankt voor je terugkoppeling!

paulmichiel 0
badge

15 jaar

Hugo

Bedankt voor je feedback!

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.