close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Druk op koelvloeistofleiding naar de radiator

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI 115pk AJM

Hallo

Ik heb een Golf IV 1999, 115 pk 6-bak

Er komt druk op mijn leiding te staan naar de radiator.

Wanneer ik de dop van mijn reservoir losdraai ontlucht ie en stijgt het koelvloeistof snel.

Bij een lange rit op de autosnelweg verlies ik ook koelvloeistof.

De motor loopt niet warm (blijft op 90 graden).

Heeft er mss iemand idee wat het zou kunnen zijn, of ervaring met zulke zaken.

alvast bedankt!

Geplaatst door

Simatic (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Radi,

Iets van druk op het systeem is wel normaal, maar de slangen moeten niet keihard worden van de druk, ook is het normaal dat het peil stijgt als je bij warme motor de dop eraf draait.

Controleer eens als de motor koud is, dus bv het s'morgens of de slangen dan nog onder druk staan ?? Dat zou niet mogen!

Waar verlies je de kvs ? Tussen dop en expansievat ?

Het goedkoopste is om de dop te vervangen, kost nog geen 10 euro en gaat vaker kapot..

Helpt dat niks, verhelp dan eerst de lekkage, even kijken waar hij lekt, lekt hij bij de dop, kan het zijn dat de druk in het koelsysteem te hoog oploopt en dat kunnen meerdere oorzaken hebben, denk aan een koppakking of gescheurde kop bv..Een cilinderlektest kan dan uitsluitsel geven.

Maar even bij het begin beginnen..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Stefan,

Heb 's morgens de slangen gechecked, zijn nog vrij hard. weet niet waar ik verlies oploop van kvs, er zijn geen duidelijke lekken.

Heb ook al reeds het expansievat en dop vervangen, zonder resultaat

Zal hem wss eerst is binnen doen voor een cilinderlektest.

Wat houd juist een gescheurde kop in? (coulasse???).

Simatic 0

14 jaar

Radi,

Vaker komt dit ook door een lekke koppakking, of anders een gescheurde kop bv, hij kan tussen de kleppen gescheurt zijn die door is gelopen naar een koelkanaal, zodoende bouwt hij dan ook druk op en worden de slangen keihard..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Hoi Radi / Stefan,
Ik heb dit zelfde met een peugeotje 205 gehad. Daar kwam zelfs de geur van uitlaatgas uit het expansievat omhoog. En die gooide meteen alle vloeistof eruit, zelfs bij koude motor.
En daar dreef ook een oliefilmpje op de koelvloeistof.
Ik ben inderdaad ook bang dat het je koppakking is.


Peter-Jan

Bekend probleem bij de 1.9TDI AJM, ook bij de ASV TDI motoren gaan de koppakkingen wel vaker stuk helaas.

Audidriver73 75
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.