Volkswagen Golf IV: Golf IV houd in boven 4800 toeren

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Mijn Golf4 2.0 benzine houd in vanaf ongeveer 4800 toeren en daarboven. Heb het er al over gehad met een maat van mij die bij de volkswagen garage werkt en hij denkt dat het de luchtmassameter is.

Wat zou het evt nog meer kunnen zijn>?

Alvast bedankt!

vwrik

Geplaatst door vwrik (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Brandstoftekort door vervuild/verstopt brandstoffilter of brandstofpomp of een defecte brandstofpomp. Tank onlangs (bijna) leeg gereden?
Zou zelfs een gedeeltelijk plat geslagen brandstofleiding onder de auto kunnen zijn. Misschien een keer wat geraakt?
Verstopte uitlaat/katalysator is ook mogelijk. Is er een voorgeschiedenis van kapotte bougies/bobines?

vwrik (0), 14 jaar geleden

Verstopt brandstoffilter lijkt me wat ver gezocht aangezien hij niet inhoud bij een lager toerental... ook niet bij vol gas.

Het inhouden is altijd PRECIES het zelfde toerental... plat geslagen brandstofleiding is ook niet het geval. Uitlaat zit zeker niet verstopt. Bougies zijn 1000km geleden vervangen.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Dan maar uitlezen en een log maken van de lmm.

J0han (0), 14 jaar geleden

Heb ik ook gehad, inhouden, maar dan bij 5500 RPM. Bleek een scheur in een vacuumslang te zijn.

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Idd eerst uitlezen voordat je wat gaat doen.
Hoe zijn de bougiekabels en hoe is het bobineblok?
Spuit eens wat water tijdens stationair op de kabels en op de bobine,als de motor daarop reageert dan weet je genoeg.
Kan idd ook de luchtmassameter zijn.
Lambdasonde gaat ook wel eens en vacuumlekken komen ook voor.
Hoe is de uitlaatgastest?

vwbob (0), 14 jaar geleden

het kan de luchtmassameter zijn maar ook de egr klep

maar bij het uilezen van jou auto moet dat een fout melding aan geven.

wat je kan proberen is start de auto en stek de stekker van de luchtmassa meter er maar van af
loopt die dan nog slecht is dat hem of gaat die nog slechter lopen is dat hem dus niet

martin

vwrik (0), 14 jaar geleden

[quote=ricky]Kan idd ook de luchtmassameter zijn.
Lambdasonde gaat ook wel eens en vacuumlekken komen ook voor.
Hoe is de uitlaatgastest?[/quote]
Lambdasonde is toevallig pas vervangen, uitlaatgastest is nu goed.


[quote=vwbob]het kan de luchtmassameter zijn maar ook de egr klep

maar bij het uilezen van jou auto moet dat een fout melding aan geven.

wat je kan proberen is start de auto en stek de stekker van de luchtmassa meter er maar van af
loopt die dan nog slecht is dat hem of gaat die nog slechter lopen is dat hem dus niet

martin[/quote]
Auto is vorige week nog uitgelezen, volgens die maat van mij word een kappotte luchtmassameter niet als storing aangegeven en dus ook niet in het storingsgeheugen opgeslagen... bij een defecte lambda sonde word dit wel aangegeven want die stond er nl. nog in.

Zal de stekker van de luchtmassameter er eens aftrekken en kijken of er verschil is.

vwbob (0), 14 jaar geleden

ik had bijna het zelfde probleem als jou storing lezen en daar stond de luchtmassa meter toen wel tussen

martin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.