Volkswagen Corrado: Drukopbouw vanaf de intercooler voor inlaat

Bouwjaar: 1990, Motorcode: 1.8 g60

Best mensen, heb nu apart probleem willen jullie mij helpen..hoe kan het zijn dat de flexibele bocht voor mijn inlaat vanaf me intercooler opblaast? lijkt ergens wel verstopt? 0,0 vermogen en geen tot niks op toeren te krijgen Pff, Gaskleppenhuis perfect niets aan te zien alles na demontage lijkt inorde,hij liep voorheen gewoon goed! Da8 dat de kleine gasklep weigerde maar dat bleek niet het geval..Mis kan het gekomen zijn dat motor opeens uitviel en niet meer aan wou door te weinig accu spanning .. Vanaf dat moment is dit gesodemieter wie ohw wie weet wat het kan zijn of waar ik het probleem kan vinden.. Alvast bedankt

Groetjes radeloos

Vwkevin

Geplaatst door Vwkevin (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Corrado? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

martijn v o (0), 11 jaar geleden

Uitlaat (kat) verstopt?

Vwkevin (0), 11 jaar geleden

Ja Martijn , super van je !! stom van me om niets te zeggen of te melden wat voor uitlaatsysteen het betreft .. Het is een looie pijp met katvanger althans zo goed als..(met lege tussen dempers) Hij blaast opzich normaal uit de uitlaat..Want idd lijkt alsof er iets of ergens verstopt zit .. Gewoon meest simpele waar je dan overheen kijkt en te moeilijk zoekt.. Bedankt voor je reactie

martijn v o (0), 11 jaar geleden

Dat was het meest logisch, maar als die leeg is lijkt dat onwaarschijnlijk.
EGR zou ik niet denken want als deze open staat start ie slecht en kan het niet zo zijn dat hij wel goed start maar bij hogere toeren weer opengaat (tenzij er slangetjes zijn verwisseld)

Ben je er al achter waarom de motor uitviel? Misschien even een compessietest uitvoeren het zou kunnen dat er een inlaatklep is gesneuveld.
Ontsteking staat deze goed?

Vwkevin (0), 11 jaar geleden

En trouwens alles eraf gehaald buizen,kleppenhuis enzo kon niets raars vinden! Wel dat alles bagger vies was btj zwart vettig zegma is dat normaal? Hij liep ook veel te rijk daarom ook 8.8 stationaire op Co. Meting waar 0,5 /0,8 is toegestaan en nu dit probleem.. Pff morgen weer flink aan de bak.. Zien hoe het loopt, uitlezen kan niet met dit typ en de vw dealer in me buurt kan ik ook niet terecht, wat een pannenkoeken daar weten ze echt helemaal niets van ouwe wagens(teminste corrado's)En ma blijven vervangen van sensors, wordt er ondertussen niet goed van.. Magoe moet denk toch ma eens zien of zoeken naar een ander motortje.. Misschien is dat wel het beste en de kortste klap,als dit gesodemieter blijft aanhouden.. Wordt vervolgt

Vwkevin (0), 11 jaar geleden

Welke slangetjes ?die kleine achterop kleppenhuis? En idd compressie test!! Hell jaeh ma als klepje stuk is moet je dat wel horen of althans rammel de BAM BAM hihi kijk dat zijn dingen daar ga ik gelijk naar kijken of die compressie goed is.. Ontstekinghad ik alwel gecontroleerd... Alvast bedankt man!

martijn v o (0), 11 jaar geleden

Loopt ie stationair wel goed?

Vwkevin (0), 11 jaar geleden

Stationair wel ! Dat is ook zo raar, Gas erop en traag klimmen in toeren..Moest erg veel gas geven wilde die iets in toeren wat op gaan lopen en smoren.. Poeh niet goed gadverdamme

Vwkevin (0), 11 jaar geleden

Stationair nu ook nie meer.. Ja met volgas blijf die net An aan,drukopbouw blijft en uitlaatspuitstuk direct roodgloeiend wat kan dit zijn??

Vwkevin (0), 11 jaar geleden

Geen reactie op het gas Hij loopt wel met moeite voorheen helemaal niets aan de hand

audia4 (0) PRO, 11 jaar geleden

distributie niet op tijd.

Vwkevin (0), 11 jaar geleden

Beste mensen..

Is gesodemieter ,hoogst waarschijnlijk ligt het probleem aan de spie van de krukas ,,het schijnt een kwaaltje te zijn van de g60 motorblOkken'' dat is tevens ergste en zou betekenen dat blok eruit mag.. In elk geval, is exact het probleem nog niet vast gesteld nu hopen dat het zo min mogelijk schade heeft aangericht .. Met betrekking tot de rest van de motor.. Even afwachten .. Pff balen😞

Tot hoorus

audia4 (0) PRO, 11 jaar geleden

is geen probleem van de g60 blokken, maar van de monteurs die er aan sleutelen... de centrale bout is een rekbout, mag maar één keer gebruikt worden. Vastzetten op het juiste moment en hoekverdraaiing toe gaat alleen lukken met het juiste blokeergereedschap.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Corrado of stel zelf een nieuwe vraag.