Hallo;
Zoals meerdere mensen heb ik ook het probleem van het in nood vallen van de auto.;
Ik heb al meerdere dingen getest , luchtmassa meter , magneetklep , en een heel deel leidingen.
Gisteren heb ik onder de auto eens gezocht naar het asje wat soepel op en af moet gaan naast de turbo , dit is zeker het asje wat de druk zal regelen.
Mijn asje zat zwaar vast.
Ik heb een een 200 tal keer op en af geduwd , maar ik vond nog steeds dat bij het omhoog duwen ik nog een korte weerstand heb , is dit normaal of moet het asje over de ganse lengte soepel op en neer gaan?
Mag ik onder in het ventiel waar het slangetje op vast zit eventueel wat WD40 in spuiten ?
Groeten Marc
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is dit nog altijd je zelfde probleem Marc ?
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Gr Stefan
[quote=stefan84]Is dit nog altijd je zelfde probleem Marc ?
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Gr Stefan[/quote]
Hoi Stefan;
Idd nog steeds hetzelfde probleem.
Ik krijg mijn bus verdikke niet in orde.
Zoals ik vermelde ik heb het asje een 100X op en af bewogen , in het begin ging het zwaar op den duur beter maar in het naar opgaan voel ik een lichte weerstand steeds op hetzelfde punt , precies of ik een klep open laat gaan , zou dit kunnen?
Groeten Marc
14 jaar
Marc,
Het klopt inderdaad dat hij niet boterlicht beweegt, in de wastegate zit n.l. een veer die bij een bepaalde druk opent, als je bv het slangetje eraf haalt en er bv 0.7 - 1 bar op zet moet hij goed bewegen / functioneren..
Heb je de vacuumslangetje van de N75 niet verkeerd aangesloten of zijn deze niet poreus / defect ?
Als bovenstaande van toepassing is kan hij ook in noodloop gaan wat betreft de turbodruk, ook als de waste gate ( membraan ) defect is, zal de druk te hoog oplopen wat een noodloop tot gevolg heeft, als je er handmatig met een pompje wat druk opzet, moet deze de klep in de turbo open drukken, doet hij niks en hoor je hem lekken, is de waste gate defect..
Staan er nog storingen in het geheugen of is hij nogmaals rijdens uitgelezen ?
Gr Stefan
14 jaar
[quote=stefan84]Marc,
Het klopt inderdaad dat hij niet boterlicht beweegt, in de wastegate zit n.l. een veer die bij een bepaalde druk opent, als je bv het slangetje eraf haalt en er bv 0.7 - 1 bar op zet moet hij goed bewegen / functioneren..
Heb je de vacuumslangetje van de N75 niet verkeerd aangesloten of zijn deze niet poreus / defect ?
Als bovenstaande van toepassing is kan hij ook in noodloop gaan wat betreft de turbodruk, ook als de waste gate ( membraan ) defect is, zal de druk te hoog oplopen wat een noodloop tot gevolg heeft, als je er handmatig met een pompje wat druk opzet, moet deze de klep in de turbo open drukken, doet hij niks en hoor je hem lekken, is de waste gate defect..
Staan er nog storingen in het geheugen of is hij nogmaals rijdens uitgelezen ?
Gr Stefan[/quote]
Hallo;
Ja ik heb de vw al eens uitgelezen foutcode 00519.
Er staan 2 ventielen monteerd tegen de achterkant van de motorruimte , is het rechtse als ik voor de wagen sta het N75 want dit ventiel heb ik vorig jaar vervangen , en er lopen zo veel slangetje van dit ventiel ?
Weet jij juist welk slangetje ik moet vervangen?
Ik heb aan de ventielen vrijwel al de slangetjes vervangen , deze zijn ook dikker van diameter dan het slangetje naar de waste gate.
Groeten Marc
14 jaar
Hallo marc,
Je hoeft niet alle slangetjes te vervangen als ze goed zijn, de nieuwe zijn dikker zeg je, als de binnendiameter hetzelfde is en ze verder niet erg los erop zitten moet het goed zijn,
Voor de waste gate te testen zou je met een pompje ( manometer ) druk op de wastegate kunnen zetten, dus even het slangetje bij de N75 los halen en daar een pompje op aansluiten, maar let op, niet de druk van de compressor erop zetten maar zoals ik eerder omschreef..Zo kun je testen of de wastegate nog werkt.
Maar die foutcode : Druksensor G71 zit in het de ECU, deze kan kapot zijn, het vacuumslangetje kan defect zijn die ernaar toe loopt, iets met de bedrading, slangen verwisseld zoals ik eerder omschreef etc..
Gr Stefan
14 jaar
[quote=stefan84]Hallo marc,
Je hoeft niet alle slangetjes te vervangen als ze goed zijn, de nieuwe zijn dikker zeg je, als de binnendiameter hetzelfde is en ze verder niet erg los erop zitten moet het goed zijn,
Voor de waste gate te testen zou je met een pompje ( manometer ) druk op de wastegate kunnen zetten, dus even het slangetje bij de N75 los halen en daar een pompje op aansluiten, maar let op, niet de druk van de compressor erop zetten maar zoals ik eerder omschreef..Zo kun je testen of de wastegate nog werkt.
Maar die foutcode : Druksensor G71 zit in het de ECU, deze kan kapot zijn, het vacuumslangetje kan defect zijn die ernaar toe loopt, iets met de bedrading, slangen verwisseld zoals ik eerder omschreef etc..
Gr Stefan[/quote]
Inderdaad Stefan dit is de foutcode uitlezing.
Maar ik heb totaal geen idee waar die ECU zit?
Ik heb die vraag al eens gesteld , ze zou in het dashboard zitten?
Heb jij een idee waar dit zit?
Van waar zou dit slangetje vertrekken?
Ik heb geen microfische van de motor anders zou ik kunnen opzoeken waar de ECU zit.
Bedankt tot nu toe al om mij te helpen.
Groeten Marc
14 jaar
Marc,
Het motorregelapparaat zit achter het instrumentenpaneel,
[url=http://img535.imageshack.us/i/31394770.p...][img]http://img535.imageshack.us/img535/360/3...[/img][/url]
Gr Stefan
14 jaar
[quote=stefan84]Marc,
Het motorregelapparaat zit achter het instrumentenpaneel,
[url=http://img535.imageshack.us/i/31394770.p...][url]http://img535.imageshack.us/img535/360/3...[/url][/url]
Gr Stefan[/quote]
Nogmaals bedankt voor het schema.
Zodra ik tijd heb ga ik eens in het instrumentenpaneel kijken;
Eerst nog eens het asje achter de wasgate opnieuw controlleren dit is snel gedaan, en nog eens losser maken.
Groeten Marc
14 jaar
[quote=hrc-marc][quote=stefan84]Marc,
Het motorregelapparaat zit achter het instrumentenpaneel,
[url=http://img535.imageshack.us/i/31394770.p...][url]http://img535.imageshack.us/img535/360/3...[/url][/url]
Gr Stefan[/quote]
Nogmaals bedankt voor het schema.
Zodra ik tijd heb ga ik eens in het instrumentenpaneel kijken;
Eerst nog eens het asje achter de wasgate opnieuw controlleren dit is snel gedaan, en nog eens losser maken.
Groeten Marc[/quote]
Hoi STEFAN;
Tot nu toe geen foutmelding meer.
Ik heb zoals gezegd het asje op het wasgate ventiel soepel gemaakt , ik ga het vaker doen of de auto meer in de toeren laten rijden , beetje minder rap opschakelen.
Ik ben eens benieuwd of het zo blijft.
Groeten Marc
14 jaar
Ik ben benieuwt Marc,
Hou ons even op de hoogte..
Gr Stefan
14 jaar
Hoi Stefan;
Voorlopig is mijn VW weer in orde, de oplossing zou dus kunnen zijn de wastgate stang die niet soepel op en af ging.
Ik heb ze los gemaakt door ze 300X op en af te bewegen , de auto dampt ook veel minder nu bij het door accelereren
Groeten Marc
14 jaar
Mooi om te horen, je weet nu in elk geval waar het probleem zat.
Gr Stefan
14 jaar
Hoi Stefan,
Inderdaad maar in de zomer trek ik naar de alpen met hem , daar kijk ik naar uit , want daar deed de vw het erg vaak.
Sinds een paar dagen heb ik nu een kloppend geluid ,vooral als ik over een slecht wegdek rijd, ook heb ik het gedacht dat als het buiten koud is dat hij het dan feller doet, ik dacht de stabilisatorstangen deze dus vervangen maar niet dus.
Morgen ga ik de rubbers van de torsie stang vervangen, ik hoop dat dit de oplossing is want maandag moet ik naar de technische keuring.
Groeten Marc
14 jaar
Hallo;
Het geklop is intussen opgelost ,2 nieuwe rubbers op de torsiestang en hij rijd weer als nieuw.
Bedankt voor de vele nuttige tips
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar