421 bezoekers online

Volkswagen Golf V: Duurkoop is goedkoop ? Problemen met auto.

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Vermogen (kw): 77

Djbosanac,

Het feit wat je al aangeeft,dat het een tuning auto is met bijbehorende prijs.
Dan moet al alle alarmbellen gaan rinkelen.
En voor dat geld koop je eigenlijk alleen maar de ellende van een ander.
Maar goed,daar heb je nu niks meer aan,je hebt de auto gekocht.
En tja,dan heb je een heel mooi uitleesapparaat maar dan nog de foutcodes juist interpreteren.
Voor dat geld had je beter een aankoopkeuring kunnen doen.
Ik zou het advies van Kaleido opvolgen en beginnen met de zaken te repareren en hopen dat er niet teveel aan verprutst is.

djbosanac

Geplaatst door djbosanac , lid sinds 10 jaar geleden

26 Reacties

djbosanac, 1 jaar geleden

Beste alle,

Ik ben ingetrapt op (duurkoop is goedkoop) Ik heb een Golf 5 diesel 1.9 TDI uit 2006 zonder enige uitrusting gekocht voor €2600,- Dit betreft een tuning wagen. Is te zien aan de wagen!!

Nu heb ik hier en daar wat gebreken.

1. De AC gedeelte werkt niet. Je kan wel aanzetten maar je hoort de blower of iets dergelijks niet werken. Je ziet de meter van de AC panel wel gewoon op en neer gaan en dergelijke. (De auto beslaat dus erg snel=
2. De achter ruit de verwarming doet het niet. De AC lampje brandt wel en na 15-30 minuten gaat het lampje uit.
3. De grootste probleem is de rechter deur. Wanneer je vergrendelt. De rechter deur gaat niet op slot. En zit dus nu met een open auto op de straat.

De ''vorige eigen'' heeft de koelvloeistof expansievat vervangen in augustus 2018 omdat er een lek was. Ze heeft ook de rekening gegeven. Maar ik krijg nu dus meer en meer de melding dat ik de koelvloeistof moet bijvullen. Nu heb ik wel water toegevoegd. Dus ga dit morgen wel met originele VW koelvloeistof vullen om te kijken of het echt verholpen is.

Maar als mensen me echt kunnen helpen. Ik heb een uitlees apparaat van 450,- wat veel kan uitlezen dus zou op zich ook alle mankementen kunnen uitlezen??


Motor 1.9 TDI wordt niet warmer dan 90 graden!!!

oldford PRO, 1 jaar geleden

Als je uitleesapparaat de auto met het fabrieksprotocol kan uitlezen (a la VCDS) dan zou ik daar mee beginnen.
Misschien dat foutcodes van de Airco en de Centrale Deurvergrnedeling je op weg helpen.

Kun je alleen met EOBD/OBD2 uitlezen dan heeft dat voor deze problemen geen enkel nut.
Met EOBD/OBD2 kun je alleen de motor uitlezen.

djbosanac, 1 jaar geleden

Bedankt voor je bericht.

Het gaat om dit apparaat: via smeetdiagnose
https://www.auteltech.com/Online%20Produ... wat ik heb als uitleesapparatuur.
- Read/clear codes for all available systems
- Display live data in text, graph & analog for easy data review
- Auto VIN technology can automatically identify the vehicle’s make, model and year information in no time
- Relearn parking brake pad after replacement
- Support IMMO functions
- Support forced DPF regeneration and adjusting injectors
- Reset Steering Angle Sensor (SAS)
- Reset service mileage and service intervals
- Support TPMS sensor relearn
- Support battery registration and reset

Ik vindt €1000,- toch te veel voor een hobby uitleesapparatuur.


Met deze heb ik ook bijvoorbeeld EPB modus en dergelijke.


Ik zal dan morgen vroeg uitlezen.

djbosanac, 1 jaar geleden

Zo vandaag toch maar uitgelezen en me hart schrok er van. Ik had de uitlees apparaat pas gisteren ontvangen in huis. Maar was dus te laat.

Net uitgelezen en het volgende allemaal is er uit gekomen.

Engine controle module 1
- 05697 - Read DTC memory of, A/C control module.
- 05658 - Glow plug cylinder 1 -Q10, open circuit.
- 05659 - Glow plug cylinder 2 -Q11, open circuit.
- 05661 - Glow plug cylinder 4 - Q13, open circuit.

Air conditioner
- 00819 - High pressure sensor -G65 -Open circuit/short circuit to ground

Central electronics
- 00061 - Footwell lights- electrical malfunction in circuit.

Dashboard
00562 - Oil level thermal sensor -G266 -Open circuit/short circuit to B+

Door electronic passenger side
- 01553 - central locking motor - passenger door -V57, LOCK Electrical malfunction in circuit
- 00929 - Lock unit for central locking, Passenger side -F221 implausible signal.

Auxiliary heater
- 00361 - Heater element for auxiliary heater -Z35-Faulty

Ben teleurgesteld in mensen helaas. ze liegen overal en nergens! Valt dit op te lossen door mechaniche onderdelen te vervangen of niet? Want qua electro techniek ben ik geen expert. Maar wou dat het door het vervangen van onderdelen kan verhelpen.

Ik heb de eerste keer uitgelezen en de foutcodes gewist. Maar ze kwamen even hard weer terug.

P. Kelder PRO, 1 jaar geleden

Je kunt de verkoper niet altijd iets kwalijk nemen. De vorige eigenaar heeft er waarschijnlijk ook geen verstand van.
Voor de aankoop dien jezelf ook vooronderzoek / huiswerk te doen. Ook een evt. aankoopkeuring is een optie om achteraf niet teleurgesteld te raken.

Grt. Paul

djbosanac, 1 jaar geleden

Hoe kan je vooronderzoek doen op dingen die niet horen te zijn .

Ik heb bij auto's nooit meegemaakt dat ik nu dus wel doen om beide sleutels te vragen en om deurvergrendeling te testen. Want dit is gewoon bedrog. Dit moesten ze weten dat de deur niet werken . Dus ga ook kijken. Want dit valt onder ernstige problemen. En dit heeft verkoper niet in de advertentie gezet. Alleen hagelschade / klima lüfter defect. Alleen dat.

Auto is nu gewoon open ...mensen kunnen erin . Op koopverdrag staat ook ernstige problemen kunnen stopgezet worden.

kaleido 1 PRO, 1 jaar geleden

Dit is niet de eerste keer dat het je overkomt , maar dat terzijde , een aantal zaken had je zeker kunnen controleren voordat je tot aankoop overging , heb je de auto bij een garage/handelaar gekocht , zo ja kijk wat hij nog wil doen bv.
Deurslot vervangen , is electrisch kapot , komt vaak voor .
Hogedruksensor in airco systeem lijkt defect , stekker en sensor controleren.
Gloeistiften doormeten , bij defect vervangen.

djbosanac, 1 jaar geleden

Wat bedoel je met electrisch kapot? Dus niet de deurslot vervangen of wel ?

Gekocht particulier, niet garage/dealer.

djbosanac, 1 jaar geleden

Bedankt voor de antwoord.

Helaas konden we njet echt veel betalen nu en ivm werk moest ik een auto hebben. We dachten altijd golf (VW) is goed is het ook vaak. Zelf toen ik de kabels zag voor de versterker etc. Dacht ik hier is wat gedaan. Op zich is het prima want als hey goed is gedaan met de electrischitieit zou het niet veel moeten uitmaken.

De eerste wat ik ga doen is de deurslot vervangen. Want bij fout code
[b]Door electronic passenger side[/b]
- 01553 - central locking motor - passenger door -V57, LOCK Electrical malfunction in circuit
- 00929 - Lock unit for central locking, Passenger side -F221 implausible signal.

Is met electricity te maken. Maar kan ook zijn dat de slot niet meer werkt?

Wat kan ik het beste doen ? Dit wordt me een klus. Ik ben njet de juiste persoon als het gaat om uitlezen. Maar mechanisch kan ik wel veel bereiken.

P. Kelder PRO, 1 jaar geleden

Indien je in de auto wilt blijven rijden, pak de mankementen dan in stapjes aan.
Wat betreft de Airco, die je heb je nu even niet nodig.

Deurslot is naar alle waarschijnlijkheid defect, sneuvelen bij bosjes.
Een nieuw origineel slot monteren, monteer geen gebruikt slot de kans dat je een goed slot vind is nihil.

Wat betreft de gloeibougies
Deze zijn te controleren / te meten zonder demontage.

Grt. Paul

djbosanac, 1 jaar geleden

De bedoeling is minimaal dat ik er een half jaar in ga rijden. De airco is nodig omdat de auto beslaat. De auto heeft bij Carglass een nieuwe ruit gekregen maar waarschijnlijk niet goed gemonteerd waardoor hij dus beslaat en rijden gevaarlijk kan zijn ..

Slot heb ik een nieuwe besteld op eBay nieuw geen gebruikte dus dat wordt een uur werk. Hopelijk bgaat alles goed. De versterker kabels ga ik langzaam eruit halen nergens voor nodig.

Hoe meet je gloeibougies ?

kaleido 1 PRO, 1 jaar geleden

De strip die er overheen zit los maken , en dan met een multimeter de weerstand meten , 1 pen op massa en de andere pen op het dunne pennetje van de gloeibougie , zal zo rond de 1.6 zitten dacht ik.

P. Kelder PRO, 1 jaar geleden

Strip niet aanwezig, is al antiek ;) Tegenwoordig hebben gloeibougies een eigen petje.........

Grt. Paul

djbosanac, 1 jaar geleden

Zo de simpele dingetjes zijn gedaan.
- Olie ververst (oude olie was pikke zwart, alsof er nooit iets aan gedaan is.)
- Pollenfilter vervangen, oude zat vol met blaadjes en alles.
- Luchtfilter, viel op zich mee beetje hier en daar zwart maar was te doen.
** Moet nog de gloeibougies vervangen, deze in de weekend doen denk ik.
- Vage spoiler weggehaald, was geen gezicht (wie kan me vertellen hoe ik de restanten kan weg halen? Ik heb stickerverwijderaar gebruikt, agresief spul maar niet te agresief namelijk omdat ik nog steeds restanten heb betreft de spoiler eraf.

Wouw simpel beginnen.
Wou in de weekend de deurslot(passegiers) vervangen, had deze nieuw gekocht op eBay.de voor E25,- qua reviews allemaal tevreden.
Wa bij het loshalen van de deurpaneel en moest nu de slot los halen zie ik dat de bout helemaal doorgedraaid is :( dus ze hebben er aan zitten vriemelen. Beviel me helemaal niet. Al is de binnenkant schoon en niks aan de kabels gedaan. Maar wordt dus boren de bouten en dan voorzichtig de slot los halen. (moet alleen een plek zien te vinden met stroom / want dit werk doe ik op de staat omdat ik geen Eigen huis of op rit heb.

Wil dit weekend dan de koelventilators gaan vervangen compleet met huis, want is veel makkelijker en weet zeker dat het dan goed is. Alleen ik heb geen 100% zekerheid of dit wel het probleem oplost? Want de motor blijft gewoon 90% en wordt niet warmer, misschien omdat het hier -10 graden nu is het dus lekker koel voor de motor is.

Hoe nu verder uit te zoeken? want sommige zeggen kan ook aan de relay liggen.

djbosanac, 1 jaar geleden

Beste alle,

Ik ben nu bij de airblower probleem.

Ik heb een vaag probleem.

Hij werkt volgens mij wel, want wanneer ik rijdt met de airblower gemonteerd beslaan de ruiten total niet.
Maar wanneer de airblower eruit is beslaan de ruiten wel.

Dus het moet ergens aan liggen??

djbosanac, 1 jaar geleden

Vandaag bij de Bosch service center in Neunkirchen geweest, de (BOVAG garages in Nederland).

En hij vertelde me dat de ''geblasemotor'' (air blower) kapot is. Goed dat zou me 400,- om te vervangen (product kost 200,- / en dan nog de arbeit) Dat was mijn te veel aangezien het 20 min werk is. En het product nieuw 130-150,- kost en hun daar ver onder zitten. Dus ik heb een nieuwe aangeschaft. Maar deze heeft dus dezelfde kuren.

Doet het niet (hoort hem niet draaien) , maar wanneer je hem eruit haalt beslaan de ruiten meteen. Maar wanneer je hem erin doet weer na een tijdje de ruiten weer normal.
Ik weet niet meer waar ik naar moet kijken.

P. Kelder PRO, 1 jaar geleden

De kachelmotor kun je rechtstreeks aansturen met de testkast. het e.a is echt snel uit te sluiten.
Een juiste diagnose laten stellen kost vele malen minder dan waar je nu mee bezig bent.

Je vervangt nu onderdelen die achteraf niet nodig zijn, zonde geld natuurlijk........
Dat je het nu niet niet meer weet is een kwestie dat je zelf een hoop kunt uitvoeren maar net niet genoeg onderlegd bent om diagnoses te kunnen stellen.

Grt. Paul

djbosanac, 1 jaar geleden

Ik heb voor de onderzoekskosten alleen voor de gebläsemotor betaald.

Op hun papiertje stond defect. Goed ik eentje op de sloop gevonden. Getest werkt goed. Kom ik bij mij werkt niet.

Kan je me aub leiden wat ik moet kijken / vervangen. Ga vandaag met mijn apparaat proberen te uitlezen , en naar de waardes kijken.

Ondertussen als je kan helpen

P. Kelder PRO, 1 jaar geleden

Mogelijk zit het euvel in de aansturing van het AC naar de kachelmotor. Het AC kan ook defect zijn.

Grt. Paul

djbosanac, 1 jaar geleden

Welke onderdeel beste om te testen met de testapparatuur.

Ik ga daar naar kijken eventueel. En kom vanavond of straks met de waardes. Hopelijk heb je er wat aan. Voor nu plaats ik de oude kachel motor maar weer erin. Aangezien deze dan niet kapot is maar eerder iets anders

P. Kelder PRO, 1 jaar geleden

Met waardes heb je nu niets te maken. Kachelmotor aansturen met de testkast.
Is de kachel wel aan te sturen met de testkast dan ligt het niet aan de kachelmotor zelf.

Stap voor stap stel je een diagnose.....

Grt. Paul

djbosanac, 1 jaar geleden

Ik heb een MK808 van Autel dus ik moet kijken of ik hiermee de aansturing kan doen.
Gaat om dit apparaat: https://diagnoseapparatuur.nl/autel/maxi...

Als ik het weer moet laten testen? kost het weer me geld voor dezelfde prijs.

Wat er op de bon staat.
Geblasemotor (aanjager) gecontroleerd en gemeten. Luftermotor mit geblaseregler defect.

Hoe kan je dit zonder testkast meten? want eentje op de sloop vinden om te kijken vindt ik ook niet zon probleem.

djbosanac, 1 jaar geleden

Zo gisteren even snel een AC bedienmodule swap gedaan.

Op mijn module in mijn auto brandt het lampje niet wat aangeeft hoeveel graden je zet.
Dus ik heb mijn module in een andere golf5 gezet en daar werkt mijn module wel, en brandt het lampje hoeveel graden j e zet wel gewoon.

Toen ook maar de module van de andere golf5 in mijn auto gezet, daar brandt het lampje van de hitte ook niet.
Kan dit met elkaar verbonden zijn.

Gaat om dit wat ik bedoel:
[IMG]http://i63.tinypic.com/o6lix4.jpg[/IMG]

Beste antwoord, geplaatst door djbosanac, 1 jaar geleden

Zo de airco is eindelijk dan gefixt.

Heb de airblower eruit gehaald, twee pinnen er aan, en deze weer op een zware accu gezet en hij draaide als een malle.
Dus het werkt gewoon.

Toen maar nogmaals de zekeringen bekeken in de motor ruimte, bleek dat er ongeveer 10 zekeringen miste.
Zo deze toegevoegd, en met beetje wd40 de contacten van de airblower ingespoten en het werkt eindelijk.

Maar nu de andere problemen,
- Koelventilator werkt niet ? blijft wel netjes 90%
- Ik merkte laastst dat toen ik 180km/h reed voor lange tijd, dat ongeveer 1-2cm over de plus is gestegen.

djbosanac, 1 jaar geleden

Meeste problemen opgelost, de andere komen losse topics van.

djbosanac, 1 jaar geleden

Zie bericht hierboven.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.