klant is in bezit van een T5 van 2004 met een 5 cyl.diesel 130 pk
de auto heeft nog geen 20000km gereden, maar de klacht bestaat al vanaf dat de auto nieuw is geleverd. de auto heeft altijd last van een beslagen voorruit omdat de kachel de eerste 12 kilometer niks doet. klacht diverse malen opgenomen met dealer maar die zegt dat de oplossing alleen bestaat uit het plaatsen van een standkachel. dit moet m.i. niet hoeven. klant rijdt enkele malen per dag vanuit zaak 10 km met voertuig. dit zijn momenteel bibberritjes omdat de auto simpelweg totaal niet warm wordt op deze afstand. na 15 km is het echter wel goed, dus is het systeem in principe wel ok. wie weet een betaalbare oplossing? die van dealer kost 1700,- euri. sytze.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
een tdi motor blijft van zichzelf al te koud
daarom werd er in de golf 3 tdi al gloeistiften in het koelwatermondje geplaatst
zelf heb ik vorigjaar een nieuwe t5 aan geschaft
verkoper advieseerde een extra koelvloistofwarmer te bestellen
koste meen in 260 exbtw
misschien is dit naderhand ook in te bouwen?
informeer bij de dealer
Inderdaad de TDI's worden traag warm. Daarom is vanaf 1997 een eberspeicher koelwater verwarmer beschikbaar voor de T4 en bij intro ook voor de T5.
Deze eenheid moet je niet verwarren met de standkachel (deze is voor het interieur) de eberspeicher is voor de motor.
succes.
18 jaar
Met dit weer zou ik alleen de radiateur gedeeltelijk beschermen tegen rijwind, , voor ongeveer 50 %
werkt goed en goedkoop
Deze eenheid moet je niet verwarren met de standkachel (deze is voor het interieur) de eberspeicher is voor de motor.
Mijns inziens is deze opmerking niet terecht. Ik heb in mijn Altea benz. uitv. een Webasto Thermotop standkachel. Deze verwarmt de koelvloeistof ( dus de motor) en via de blower wordt verwarmde lucht in het interieur geblazen. Na 25 minuten gebruik van de kachel staat bij een koude start de temperatuurmeter nagenoeg direct op 90 graden Celsius.
En dat is ook zo bij de Caddy TDI van een familielid. Motor en interieur zijn direct warm. Zonder gebruik van de standkachel staat de temperatuurmeter pas na 15 km op 90 graden Celsius
Op de Caddy-site in Dtsland wordt over een "zuheizer" voor de TDI gesproken: zie
18 jaar
Ok, het probleem blijft. Na veel heen en weer gepraat met dealer is er jammer genoeg geen oplossing gekomen. De enige manier die betaalbaar is die van Nijkamp, nl het plaatsen van een buisje met gloeispiralen voor de kachelslang. Moet alleen kijken welke VW dit heeft en dan maar proberen op het iets helpt. Maar eerlijk gezegd heb ik er een zwaar hoofd in, en denk ik dat het in de winter nou een maal een probleem blijft met deze auto.
meende dat ik bij renault
zo iets zag
is zelf ook te maken
tussen de kachel slang
stuk pijp met schroefdraad er in
en 3 of 4 gloeistiften van een golf 3/4 of passat er in zetten
misschien past het watermondje van een golf4 / passat tdi 2003
ook wel aan de t5
moet je natuurlijk wel met een tijdschakelaar werken
of een bimetaal plaatsen
dat hij bij ongeveer 80-90 graden uitschakeld
anders krijg je daar weer problemen mee
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar