auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: Een rare "bonk" bij het remmen en olie lekkage..jullie second op

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: TDI 66kw

Hallo,
ik heb voor mijn vrouw wegens gezinsuitbreiding (tweeling), een passat gekocht.
Nu heeft de auto als je remt, een rare bonk onder bij de wielen, nu zegt de garage dat dit komt door de remtang?!
Zou dit kunnen of weten jullie iets anders, en is het schadelijk om mee door te rijden...volgens garage niet!?!?!
Ook heeft de auto een beetje olie lekkage, dit komt volgens de garage door een rubber bij de versnellings bak, nu word daar iets van weekmaker op gegooid, helpt dit of is dit een lap middel? (is het duur dit te vervangen?)
Dit was het voor nu,
Ik wil graag dat mijn gezin in een veilige auto rijd, daarom deze vragen!
Groetjes,
Peter en Paulien, en baby A en baby B....
[url=http://imageshack.us][img]http://img224.imageshack.us/img224/4976/...[/img][/url]

Geplaatst door

Norda (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Moi,
Bonkende remklauw niet schadelijk? Voor wat of voor wie niet? Remmen moeten 100% goed zijn. Is het de oliekeerring die lekt? Dan zal deze op termijn toch vervangen moeten worden. Dit is geen goedkope reparatie.
Weekmaker lijkt mij geen duurzame oplossing.
Groet,
Bert

Treb 0

16 jaar

Kijke effe je draagarmen,stuurstangen na.Kan ook zijn.Was bij mij ook aan motorzijde.

bubi 0

16 jaar

wat bubi aangeeft, ruimte op de wielophanging is een vaak voorkomend probleem bij de passat en zijn broertje de Audi 4. Laat een kenner daar even specifiek naar kijken. De remklauwen op zich zijn prima dingen en geven zelden tot nooit problemen. Bij dit type constructie is bonken uit de remklauw eigenlijk onmogelijk.

audia4 0
badge

16 jaar

denk dat de garage daar geen zin in heeft om keerring te vervangen
en die remmen

hebben ze de wielen eraf gehad en goed gekeken??
en die bonk kan de stabilisator zijn of een kogel

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

[quote=CARS&MOTORS]denk dat de garage daar geen zin in heeft om keerring te vervangen
en die remmen

hebben ze de wielen eraf gehad en goed gekeken??
en die bonk kan de stabilisator zijn of een kogel[/quote]
Die indruk kreeg ik ook al van het remmenverhaal. setje draagarmen inclusief montage hakt er ook aardig in.....

audia4 0
badge

16 jaar

en zeker als ze de bout niet loskrijgen en gaan slaan of heet (smelt)stoken
dat zijn van die af(s)tands monteurs met van die X ray brillen

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Je mag niet lassen en richten aan dit soort wielophangingsdelen, maar het materiaal totaal uit zijn vorm en structuur stoken waardoor de mechanische eigenschappen echt veranderen (lees verzwakken) is wel toegestaan??? Dacht het ffe niet.... Als iemand met klachten komt aan passatophanging spring ik er eerst met een bus i-mal op af, spuiten, goed vet, geef die persoon de bus mee, spuit nog maar een paar keer deze week, en komt volgende week terug om die troep te vervangen. Altijd losgekregen :-)

Even ontopic, ik hoop voor de starter dat er niet meer kat in de zak aan deze wagen hangt.....

audia4 0
badge

16 jaar

nee maar hoevelen doen dit
en meer kat in de zak
ga naar een onafhankelijk iemand en laat alles eens nakijken

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

[quote=audia4]Als iemand met klachten komt aan passatophanging spring ik er eerst met een bus i-mal op af, spuiten, goed vet, geef die persoon de bus mee, spuit nog maar een paar keer deze week, en komt volgende week terug om die troep te vervangen. Altijd losgekregen[/quote]
Dat spuitbusje moet je maar eens in een hoek gooien ;) het wordt weer eens tijd voor vernieuwing. Ga eens opzoek naar een flinke transformator (ontdooiapparaat) Klemmetje + aan de ene zijde klemmetje - andere zijde van de bout, binnen 5 min.... klaar!!

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

He Paul.. is dit ook veilig voor de elektronica of begrijp ik je verkeerd met een trafo..

garageburgwal 0
badge

16 jaar

[quote=garageburgwal]He Paul.. is dit ook veilig voor de elektronica of begrijp ik je verkeerd met een trafo..[/quote]
idd ik heb het over een trafo...... zgn ontdooiapparaat liep al een poos met dit idee rond, heb zo'n ding geleent en het werkt. Moet wel een flinke jonge zijn zo'n ding van de aldi werkt niet.... Voor wat betreft de elektronica geen schade.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Nog nooit van gehoord maar ben nieuwschierig.. heb je ook een foto?

garageburgwal 0
badge

16 jaar

Dit zijn een soort lastrafo's, zou voor de zekerheid de accu wel ffe losgooien.

Ik vind het trouwens een top oplossing paul, deze variant was ik nog niet op gekomen. Ik heb notabene nog een ouderwetse lastrafo die je hier rustig voor gebruiken kunt. Stond op het punt hem in te leveren omdat er minstens 200 kg koper in zit... Nog ffe mee wachten dus....

Wat er gebeurd is logisch, die bout wordt heet en zet uit, sneller dan het gat waar ie in vastgerot zit. Hij plet de roestbende en krijgt dus speling.....

Staat deze methode al in het VAG werkplaatshandboek?? of staan die nog steeds met branders te kloten? :-)

audia4 0
badge

16 jaar

[quote=garageburgwal]Nog nooit van gehoord maar ben nieuwschierig[/quote]
Klopt, nooit van gehoord..... telkens dat geklooi met die rot bout zet je aan het denken. Natuurlijk is hiervoor een stukje gereedschap in de handel maar telkens breken die stiften die je vervolgens moet vervangen, dat is niet goedkoop.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

[quote=audia4]Staat deze methode al in het VAG werkplaatshandboek?? of staan die nog steeds met branders te kloten? :-)[/quote]
Bij mij komt altijd een jongen van Snapon (gert nijland) zelfs hij zag er wel wat in.....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

[quote=audia4]Wat er gebeurd is logisch, die bout wordt heet en zet uit, sneller dan het gat waar ie in vastgerot zit. Hij plet de roestbende en krijgt dus speling.....[/quote]
Het mooiste is, bout gloeiend heet laten worden vervolgens inspuiten met koudespray, je hoort het zaakje gewoon kraken.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

ik zou de hele handel eens goed na laten kijken
in die wagen gaat id je korstbaarste bezit rijden
zorg dat alles voor de geboorte in orde is
ik heb ook een tweeling (nu 5 jr) in het begin heb je geen tijd om te ademen
veel suc6 met je wagen en je gezin
mvr gr dick

dick@home 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.