Dag mensen,
ben bezig met mijn ouders wagen een beetje onder handen te nemen.
moet onmiddellijk zeggen dat ik een leek ben op onderhoud van een wagen; misschien moet ik hier stoppen, maar ik sleutel te graag en wil graag meer weten over wagens. Ik sleutel aan veel, en ik vind me persoonlijk echt handig, maar daarmee red je het niet, ik zoek daarom heel veel informatie op voordat ik ook maar iets doe.
Ik zou dus graag het volledige inlaatcircuit van de vw golf 1.9tdi reinigen: mijn pa is een echte eco rijder, op minder dan 1900 toeren schakelt de man, en 50km/h in 5de op 1000 toeren is echt zijn ding. nooit stampen met de wagen, zelfs al staat hij mooi warm.
Ik weet dat veel mensen nu al in hun haar krabben bij het zien van zo veel sleutel gedoe door een beginner.
maar ik heb een aantal sites gevonden waarop staat hoe je het moet doen. (en ik kan met een momentsleutel overweg, ook al blijkt dat je die niet overal kan gebruiken)
dus hier zijn de sites
http://pics2.tdiclub.com/gwillie/VW/Sbal...
http://www.myturbodiesel.com/1000q_how_t...
indien er nog mensen zijn die sites kennen laat maar komen, dan lees ik die graag.
als er mensen zijn die nog bedenkingen hebben bij dit project, laat maar komen. ik kan er maar van leren.
ik zou ook graag de egr klep afdichten, maar kan nergens kant en klaar een afdichtklepje vinden, weet iemand waar je dat kan kopen.
ik zou er ook het inlaatspuitstuk afhalen en kuisen. maar achter het inlaatspuitstuk zitten de luchtinlaten die naar de kleppen lopen dacht ik
hoe kan je die inlaten (die in het blok zitten) kuisen zonder dat je het vuil naar de kleppen duwt of de kleppen beschadigd ?
dankjewel mensen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de motor gewoon goed loopt en er geen storingslampjes branden dan zou ik alles lekker zo laten zoals het nu is.
En vertel je pa dat op die manier rijden er mogelijk wel problemen gaan komen.Je kan zo vroeg opschakelen als je wilt (het nieuwe rijden gel*l) maar hij rijdt uiteindelijk duurder omdat alles vervuild is.
er is geen foutmelding, en de motor draait goed, maar ja er wordt zelden veel lucht aangezogen.
welke problemen kunnen er zoal komen ? ik veronderstel gewoon dichtslibben van de inlaat ?
het duurder rijden: daarmee bedoel je dat de verbranding door de weinige lucht niet optimaal is en dus meer diesel erdoor draait dan nodig ?
merci
14 jaar
De motor wordt nooit echt heet,de uitlaat ook niet,het variabele schoepenmechaniek van de turbo beweegt nooit echt vaak van max naar max dus kan snel stroef gaan bewegen,binnenkant van de inlaat en egr e.d. komt meer roetaanslag op wat weer de luchtstroom beinvloed en wat dan weer de verbranding uiteindelijk slechter maakt.
Alle kleine beetjes kunnen ervoor zorgen dat hij meer gaat verbruiken en op ten duur foutmeldingen gaat geven.
Je hoeft echt niet altijd volgas,maar op z'n tijd even in een paar versnellingen doortrekken naar maximaal toerental is goed voor de motor.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar