hoi ik heb hier een golf 4 waarvan het olie lampje gaat branden
als de motor warm is en ik hou de motor op ong 3000 t/pm. Olie
druk heb ik gemeten en deze is goed. Heb de carter ventilatie
gereinigt en heb olie druk sensor vervangen boven aan de cilinder
kop. maar het olie lampje blijft aangaan! heeft iemand mechien nog
een idee waar aan het zou kunnen liggen
mvb boy
Geplaatst door geerets (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden
volgens mij zitten er 2 op voor lage en hoge toeren
marcel7031 (0) PRO, 14 jaar geleden
Oliedruk meten!
Als de pomp te weinig opbrengst heeft op toeren gaat het olielampje aan. Er zitten er idd 2 op.
Of de pomp is niet goed(meer) of bv de aanzuigzeef is (half) verstopt.
Niet rijden, eerst diagnose stellen als je de klant wil houden.
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Boy,
Volgens mij heb je de verkeerde vervangen, controleer de schakelaar eens boven de oliefilter, volgens mij wit van kleur ( 1.8 Bar )
Wat was de gemeten oliedruk, en heb je dit bij koude of warme motor gemeten, en stationair of op toeren ?
Gr Stefan
marcel7031 (0) PRO, 14 jaar geleden
Excuus. ik heb te snel gelezen dat je dus wel oliedruk had gemeten.
Ik heb vervelende ervaringen met oliedruk en Golf, daar wil ik je voor behoeden
jvm170 (0) PRO, 14 jaar geleden
controleer je olie zeef in het carter maar op vervuiling.
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Als de oliedruk goed is op het moment dat de lamp aan gaat, zou je ervan uit kunnen gaan dat de sensor de boosdoener is..
ricky (0) PRO, 14 jaar geleden
Inderdaad de oliedruk meten vanaf koude toestand naar warme toestand net zolang totdat lampje aan gaat en tegelijk de oliedruk in de gaten houden,dan weet je het....
Claessens6 (0) PRO, 14 jaar geleden
Ik zou voor de zekerheid toch maar de carterpan eronderuit halen, (is niet veel werk)
Om uit te sluiten dat je lagerspeling hebt en dat je zeef verstopt zou zitten! :)
Oja succes durme
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Waarom allemaal zo moeilijk doen, zou gewoon eerst de oliedruk meten, als die in orde blijft dan kun je heel wat uitsluiten..
Maar boy is nog aan het meten of de motor is in de tussentijd de jacht velden in gelopen ?