De Allerbeste wensen voor 2006!!!!!!!!
Even een EGR vraag (alweer).
De EGR van mij vorige auto (Passat 110 PK AFN motor) had ik afgedicht, zonder enig probleem.
Nu heb ik een Bora met een 110 PK AHF motor. Ik weet dat bepaalde types TDI motor niet mogen worden afgedicht maar via de computer moeten worden dichtgezet.
Kan ik de EGR van de TDI 8110pk AHF afdichten of toch maar via de computer dichtzetten???
Alvast bedankt voor de moeite,
Willy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Paul,
Bedankt voor je snelle reactie!! Gaan we maar weer rap die EGR afdichten.
Thanks,
Hylander
hallo hylander...
deze EGR-klep kun je net als alle anderen gewoon dicht zetten dmv, een plaatje! geen enkel probleem...
dit afdichten dmv, een plaatje gaat helaas niet meer bij de type's na 2003.. dan zal dit indd, software matig moeten gebeuren
paul,
Ik heb zelf een 130 pk ASZ motor in mijn golf van 2002 en ik heb gewoon de vacuumslang erafgetrokken en deze slang agedicht d.m.v. een boutje m5.
Volgens mij werkt dat toch ook prima en is minder werk.
Ik mag het mis hebben ??
hallo benny...
helaas zit je mis! benny.. op deze manier dop jij hem niet af! de werking wordt slechts stil gelegt.. op deze manier heb jij geen enkele garantie dat de EGR-klep ook daadwerkelijk buiten werking is gesloten.
benny, afdoppen dmv, een plaatje dan weet je het zeker!
paul,
Waarom het hele zaakje er niet afslopen? Heb ik ook gedaan bij mijn passat 1999 met AFN motor. Bevalt uitstekend.
Wicher
18 jaar
Hallo heren techneuten,
Vandaag de EGR afgesloten. Toen ik in de EGR klep keek zat daar reeds een hoop kool, zo'n 5 a 6 mm. rondom. De EGR klep verwijderd en ook in de inlaatbuis zat eenzelfde hoeveelheid vette zooi. De EGR klep schoongemaakt en zoveel mogelijk van die vette derrie uit het inlaatspruitstuk gehaald (tot de bocht), het hele inlaatspruitstuk demonteren ging me net even te ver.
Alles weer gemonteerd en na het starten wil de motor niet op toeren komen, starten prima. Het bleek dat de vacuum klep net voor de EGR dichtgezogen werd, en met een dichte EGR krijgt hij dus geen lucht meer. Ook deze klep heb ik dus afgesloten zodat hij open blijft staan. Ik verbaas mij erover want bij normale werking sluit deze klep dus de luchtstroom (vanaf de turbo) af en zuigt de motor uit de uitlaat. Gedeeltelijk natuurlijk.
Klopt deze redenering en heb ik er goed aan gedaan on deze zwarte vacuum klep af te sluiten?
Oh ja Wicher, Ik had hiervoor een 97ér Passat met AFN en daar loopt het geheel toch anders dan bij een Golf/Bora met AHF. Bij de Golf/Bora is het demonteren van de EGR lastiger omdatje dan een hulpstuk zult moeten maken die de lucht vauit de turbo (via koeler) naar het inlaatspruitstuk leidt.
Groet, Hylander
18 jaar
http://img518.imageshack.us/img518/4176/..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />
klik voor een vergroting op het plaatje..
zoals op foto dichtzetten dmv, een alu plaatje
paul,
hylander...
aan de onderzijde EGR-klep daar afdichten op de foto, dat is het pijpje waar je hem af moet dichten..
paul,
Paul,
Bedankt voor de foto en uitleg. Afdichten met plaatje is gelukt. Alleen, zoals ik schreef, starte de motor wel goed, maar wilde niet op toeren komen wat gepaard ging met een "gierend" geluid (Turbo?). Toen ik het nakeek stond de klep die gestuurd wordt door de zwarte vacuumdoos vrijwel dicht.(vacuumdoos:links van de EGR klep op jouw foto. En als je op de foto IN het EGR huis kijkt zie je de klep net zitten)
Ik heb toen de klep opengehouden en iemand heeft gas gegeven, de motor liep alsof er niets aan de hand was. Daarna heb ik het slangetje wat deze klep aanstuurd afgesloten zodat de klep open blijft staan. Bij nader inzien kan het ook niet anders want als de EGR dichtzit en bovenbedoelde klep is dicht krijgt de motor geen lucht.
Mijn vraag is nu, is het normaal dat deze klep afgesloten moet worden en ,zo niet, kan het kwaad.
Alvast weer bedankt,
Hylander
18 jaar
Die klep is alleen bedoelt voor het schudden tijdens afzetten en vernauwen van de doorlaat i.v.m. de egr klep. Deze zet ik ook vaak "vast".
Jos.
Dank Jos,
Auto rijdt als een zonnetje dus...Lekker "vast" laten zitten dus!
Een ieder weer bedankt voor de positieve en snelle reacties!!!
Hylander
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar