Bora 1900cc 90pk start slecht bij ongeveer 0°C
Uitgelezen: geen storingen. Geen sensors stuk.
Andere brandstof (leverancier) geprobeerd, geen verbetering.
Starter draait vlot rond en als de motor aanslaat, draait hij onmiddellijk vlot.
Bij het rijden met de wagen, geen problemen.
Wie heeft er een oplossing?
Geplaatst door Dreamer6 (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Bora? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.
14 Reacties
P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden
duidelijke zaak!
tempratuursensor vervangen en jou probleem is opgelost!
paul,
Dreamer6 (0), 18 jaar geleden
Helaas, is al vervangen, probleem niet weg.
P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden
hoe optimaal is de accu? al eens een test laten doen.. kun je ook aangeven.. wat je al geprobeerd hebt anders wordt het een raad spel....
paul,
Dreamer6 (0), 18 jaar geleden
Wat is er al allemaal gedaan?
* Temperatuursensor vervangen
* Batterij vervangen
* Starter vervangen
* Gloeibougies (alhoewel ze niet stuk waren)
* Controle of de spanning wel degelijk aankomt bij de gloeibougies -> dit is ook OK.
* Pomptiming gecontroleerd --> OK
Zou er iets mechanisch stuk kunnen zijn of een klepje of zo dat gebarsten is?
Groeten
Kristof
dupl-u-18072-5dd148b84965f+ed_vanopstal (0) PRO, 18 jaar geleden
rookt de auto na het aanslaan fel of niet ,als hij geen overduidelijke rookpluim geeft krijgt hij geen of te weing brandstof tijdens koude start (filter, startdebiet in pomp)
gr.
ed
Dreamer6 (0), 18 jaar geleden
Rookt idd fel.
Ik lees net dat er niet veel afwijking mag zitten op de temperatuursensor?
Moet men de grenswaarden dan aanpassen in het EDC-regelapparaat?
Greetz
gerwim234 (0), 18 jaar geleden
heb je pomptiming met de computer gecontroleerd?
Dreamer6 (0), 18 jaar geleden
De pomptiming is gecontroleerd en is OK.
Te weinig brandstof? Kan ik dat zelf testen?
Greetz
Dreamer6 (0), 18 jaar geleden
Probleem is lucht in de aanvoerleiding. Dit was niet zichtbaar, totdat ik aan de pompaansluiting begon te prutsen. Toen kwam er een grote luchtbel te voorschijn.
Greetz
jan T (5) PRO, 18 jaar geleden
weet je zeker dat de brandstof pomp in de basis stand goed staat (dit kun je alleen controleren met uitlees computer)
want als het inspuitbegin rond de 0 zit dan slaat hij erg moeilijk aan .
sukses jan
Dreamer6 (0), 18 jaar geleden
Ja, ik ben zeker. Ik heb dit laten controleren met een uitleescomputer.
Is het normaal dat er constant lucht door de dieselleiding stroomt? De luchtbel blijft juist voor de pompinlaat zitten.
Heb vergeleken met een Audi A3, die trok ook even valse lucht, maar luchtbel kwam naar boven in de leiding.
jan T (5) PRO, 18 jaar geleden
heb je de o-ringen van de ontluchting nippel op het brandstoffilter al vervangen en nieuwe klemmen op de slangetjes gezet.
groetjes jan
Dreamer6 (0), 18 jaar geleden
De ontluchtingsnippel is volledig vervangen, helaas zonder resultaat en dit grapke kostte 21,63¤.
Van waar zuigt hij dan de lucht aan? Iemand nog een andere ervaring?
Groeten
Kristof
gerwim234 (0), 18 jaar geleden
heb je de retourleidingen van de verstuivers al vervangen?
en / of de aansluitingen van het tankelement. te controleren door aanvoer en de retour af te koppelen en in en jerrycan te hangen.