auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf VI: Electromechanische Turboklep

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: CBDC 2000L

Heb klein vraagje.

we hebben een turbo waarvan de electromechanische vacuumklep de membraam gescheurd is met als gevolg te weinig turbo druk.

Deze membraam kan appart vervangen worden.

Nu is men vraag moet deze klep achteraf ingeleerd worden,of steld deze klep zich automatisch in of moet deze niet ingeleerd worden?

Indien moet ingeleerd worden hoe moet men tewerk gaan,we beschikken over vag-com uitlees apparaat.

alvast bedankt

Geplaatst door

garage medard +0
badge

al 16 jaar lid

Reacties

Je moet hem afstellen en tegelijk in de meetwaardeblokken naar de spanning kijken die hij aangeeft terwijl je hem met een vacuumpompje bediend, ik weet alleen niet meer uit mn hoofd hoeveel het precies moet zijn maar volgens mij was het 0,76 volt wat hij moet aangeven als je hem maximaal vacumeerd.

ricky +10
badge

12 jaar

Bedankt ricky voor de uitleg.

Nog eens voor de zekerheid na gevraagd bij de dealer en het was juist 0.760 v op maxium vacuum en is te zien in meetwaardenblok 120

nog eens bedankt voor de reactie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.