368 bezoekers online

Volkswagen Golf VI: motorkap niet goed gecentreerd

Bouwjaar: 2009, Brandstof: diesel, Motorcode: 2.0 L

Even een vraag vriendin heeft een tweedehands wagen gekocht bij en vw dealer .
De dealer heeft deze wel voor zijn klant verkocht zodus eigenlijk particulier verkoop.
Nu komt mijn vriendin thuis met de wagen en vandag merkte we op dat de naden van de motorkap niet overal gelijk zijn.
Aan de zijkant van de motorkap links is de naad beduidend smaller dan aan de rechterkant.
We wisten al wel dat de wagen wel een accidentje heeft gehad en dat er een nieuwe ruit en voordeur ingezet is geweest .
We hebben ook nog eens gecontroleerd aan de hand van het chassisnummer bij een andere dealer wat die ervan kon terug vinden .
Wagen is prima onderhouden zegde die dealer maar inderdaad er was een nieuwe deur en raam geplaatst .
Deze dealer zegde ook dat het nooit een zwaar ongeval kon geweest zijn , want dan moest er ook een airbag en vele andere stukken op de lijst staan .

Maar nu stel ik mij toch vragen bij dat verschil in breedte van de naden aan de motorkap.
Kan dit duiden dat de motorkap gewoon fabrieksaf niet goed gecentreerd is geweest ?
Indien niet dan moet de motorkap er toch af zijn geweest voor iets ?
Of kan het zijn dat dat spatbord aan die kant van die deur wat te ver naar binnen is gemonteerd want deze moet er denk ik toch af om de deur te stellen .
Is dit doenbar zelf zo een motorkap centreren ?

Grag jullie meningen en reacties ?

dank U

Dylan_K

Geplaatst door Dylan_K , lid sinds 7 jaar geleden

7 Reacties

0

go-tje, 7 jaar geleden

Verschillen in plaatnaden moet je ook voor aankoop controleren...
http://www.audiforum.nl/forum/aankoopadv...

Rijdt 'ie redelijk recht vooruit op een vlakke weg als je het stuur loslaat?
Blijft 'ie wel recht bij een noodstop? ( ... even wachten tot het niet glad meer is! )

0

kaleido 1, 7 jaar geleden

Rijdt hij redelijk recht vooruit , en blijft hij recht bij een noodstop , wat zijn dit voor vragen ??????? sorry hoor.
Ik neem aan dat er garantie op de auto zit , auto desnoods terug brengen , en dealer probleem op laten lossen.
Dealer heeft de auto verkocht , staat dus achter de auto.
Als je het niet vertrouwd , auto laten onderzoeken door een onpartijdige instantie , dekra / anwb bv.
Spatbord en motorkap zijn af te stellen.

0

kaleido 1, 7 jaar geleden

Ben bang dat dit zometeen een wending gaat nemen , die niemand wil, blijkt de auto toch meer schade gehad te hebben dan verteld wordt .

0

Dylan_K, 7 jaar geleden

Hallo !

Heb toch eens gesproken met een carosier en deze heeft mij verteld dat dit niet altijd duid op een auto die grote schade heeft gehad .

Hij vertelde me ook dat hij al nieuwe wagens gezien had waar de motorkap niet goed van gecentreerd was .

En inderdaad .

Heb gisteren een golf VI zien staan die volgens de eigenaar die net instapte nog maar een jaartje oud was en nooit een ongeval had gehad .

Even gekeken naar die motorkap en deze zat ook niet 100 % gecentreerd .

0

Hans4040, 7 jaar geleden

Even bijstellen dus...

0

go-tje, 7 jaar geleden

Ik stelde de vragen in post #2 omdat die verschijnselen kunnen duiden op ernstige schade.
Dat een plaat een beetje scheef zit, zegt in principe niet zoveel. ( Zie post #5 )

Maar inderdaad, voor de aankoop laten onderzoeken door anwb of dekra is wel aan te bevelen. Na de aankoop lijkt het me pas zinvol als je een aanwijzing hebt dat de verkoper verkeerde informatie heeft gegeven. En die aanwijzing zou je met de gegeven testen kunnen krijgen.

0

Hans4040, 7 jaar geleden

"Deze dealer zegde ook dat het nooit een zwaar ongeval kon geweest zijn , want dan moest er ook een airbag en vele andere stukken op de lijst staan ."


We kunnen er wel een drama van maken, maar dat schiet niet op...gewoon bijstellen en klaar.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.