close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: elektr.hydro stuurbekrachtigingspomp

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4Tdi

Eergisteren brandde een oranje lichtje in mijn auto: stuurtje met uitroepteken erachter. Mijn vriendin zat naast me dus die heeft gelijk opgezocht wat het was, namelijk: Elektro-hydraulische stuurbekrachtiging. Dit bleek te kloppen, want toen we bijna thuis aankwamen, werd het sturen zwaarder. Daarna geen last meer van gehad.

Ik ben de dag daarna naar de Volkwagendealer gegaan en de auto door laten meten. Diagnose: 'Storing in elektr. hydro stuurbekrachtigingspomp' Het meten zelf kostte €XXXX en de reparatie van het onderdeel €YYYYY.

Servicemedewerker vertelde me dat het onderdeel op een moeilijk bereikbare plek zit en dat ze met het vervangen alleen al 2 dagen bezig zijn. Ze weten niet wat voor merk onderdeel erin zit, voegde hij er aan toe (beetje vaag, maar ja?) Daarom personeelskosten €ZZZZ, onderdeel €WWWWWW.

Ik heb het vermoeden dat het veel goedkoper en efficienter kan, maar zeker weten doe ik het niet. Moet ik naar deze (dure) officiele volkswagen dealer? Of is er een andere goedkopere oplossing?





Het vermelden van namen en bedragen levert geen bijdrage aan de oplossing van het probleem en wordt derhalve niet op prijs gesteld.

Geplaatst door

cherevo (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

andere dealer proberen of vakgarage en beide meningen naast elkaar leggen voordat je ergens aan begint.
of anders:
-alternator demonteren en laten testen
-de steker verbindingen op het regelapp/pomp controleren deze oxideren vaak.
Pomp zit voor het linker voorwiel, luikje uit bumper en je kan de steker al zien.
- stekkeraansluiting onderaan de startmotor controleren, deze 2 draden van de 2polige stekker kunnen inwendig in het stekkerhuis afgebreken. Deze bedrading is afkomstig van aansluiting D+ en DF van de alternator.

er zullen zich vast nog andere techneuten melden met meer ervaring dan ik.
succes

sinterklaas 0

14 jaar

ik denk dat de prijs van de dealer een pakketprijs is omdat ik zeker weet dat het geen 2 dagen werk is.
ik zou ook geen 2e hans pomp nemen omdat deze krengen wel vaker de geest geven.
pakketprijzen worden niet door de dealer vast gesteld dus die kan er weinig aan doen.

sinterklaas 0

14 jaar

Maar hebben ze gezegd dat het onderdeel vervangen 2 dagen kost of moet de auto daar 2 dagen staan?
Ik zelf denk het 2e want in 2 dagen kun je de gehele auto strippen,dus 2 dagen voor iets met je stuurbekrachtiging lijkt mij onwaarschijnlijk.

ricky 10
badge

14 jaar

Dank voor jullie reacties!

Aangezien ook mijn koplampen weleens knipperen en het backlight van mijn dashbord ook, dacht ik dat het wel eens te maken kon hebben met electriciteit.

Toen vond ik dit topic: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...

Lijkt verdacht veel op mijn probleem.

Nu wil ik graag naar andere een garage om het probleem voor te leggen en ook dit verhaal bij voegen.

Raden jullie mij aan om naar een erkende volkswagen garage te gaan? Of heeft iemand tips voor de regio Arnhem?

cherevo 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.