Volkswagen Golf : Elektrisch diagram injectie 16v

Wie kan mijn helpen? Ik ben bezig om mijn Golf terug te bouwen van carbs naar injectie, en ben nu op zoek naar technische info in de vorm van schema's. Het gaat om een Golf 1 cabrio met een 1.8 16V motor erin. Onlangs heb ik bij een VW dealer een complete injectie van een Sirocco gekocht ivm de luchtinlaat.

Ook de draadboom zit er bij, maar wat een spaghetti voor iemand die dit nog nooit eerder gedaan heeft. Toch maar de draadboom op de grond uitgespreid en gekeken. Ook onder de motorkap gekeken. Volgens mij ligt er al een draadboom van een injectie aangesloten en wel. Ook zat er een computer bij, terijl onder de kap ook nog twee computers liggen. Een grote en een kleinere. Op de grote staat op een van de zijkanten: Jetronic.

Ik probeer nu uit te zoeken of dit allemaal nog in werkende orde is.
Hopelijk kan iemand mij hierbij geestelijke steun geven.

Groet,
Gerrit

gdekoning

Geplaatst door gdekoning (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

stefan84 (0), 18 jaar geleden

gerrit

ook kom je een benzine pomp aan het monteren,dat had jou carburateur niet!

als je een complete kabelboom hebt vanaf de zekeringkast naar motor ruim zal het niet zo'n probleem moeten zijn!mits je alle benodigde onderdelen hebt!

en ja..doe je het voor de eerste keer?doe alles op je gemak!!en weet je iets niet?schrijf het dan desnoods op!is altijd wel zo makkelijk en komt alleen maar ten goede!

maar met een beetje oplettend heid komt het allemaal wel goed!

Stefan

snowman11000 (0), 18 jaar geleden

Beste Gerrit,

Het is een beste puis met werk buiten een extra benzinepomp om zoals stefan al aangaf komt er echt veel voor kijken.Zo heb je dan ook daarvoor nodige extra bedradingen voor onder de auto tevens heb je ook nog een accumulator nodig met aansluitings tubing die ook niet op deze auto aanwezig is, en die voor restdruk van het injectiesysteem zorgt.De branstof toevoer en retourleidingen moet je ook geheel aanpassen met een ander brandstof filter voor injectie .Zo heb je tevens ook een opvoerpomp nodig voor in de tank die deels in samenwerking het werk doet voor de hoofdbranstof pomp anders zou die veel te hard moeten werken vooral bijkoud weer.,en denk er tevens aan zodra de motor afslaat bv mag deze hoofdpomp ook geen voeding meer krijgen ivm met de veiligheid bij een evt ongeluk ......ect!

Ik wil je niet geheel ontmoedigen maar als je daar aan begint hoef je je eigen voorlopig niet te vervelen werk genoeg,het is wel te doen maar je moet dan wel weten waar je mee bezig bent er komt veel voor kijken.en ik heb lang alles nog niet genoemd.

Ik heb deze klus al vaak gedaan voor in de autocross maar dan is het maar voor tijdelijk en maak je niet alle aansluitingen,en als de boel heel blijft voor 20 min is dan al voeldoende.

succes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.