Hoi mensen,
Een tijdje geleden kwam er tijdens het rijden een klein rookpluimpje uit mijn stuur, en ben ik direct naar mijn garage gegaan, waar ze constateerden dat het aan het contactblokje zou liggen, deze heb ik direct preventief laten vervangen.
Maar sinds dat ik het contactblokje heb laten vervangen, heb ik constant elektronicaproblemen! Ten eerste had ik regelmatig dat mijn complete combi-instrument (dus snelheidsmeter, kilometerteller, toerenteller, benzinemeter, MFA, controlelampjes) niet doorhad dat de motor liep, dit ging aan het begin na een paar minuten rijden weg maar ik heb nu al een maand geen leven meer in het apparaat. De achtergrondverlichting doet het wel (knipperend, zie verderop in mn verhaal), het ABS-test lampje gaat bij het starten even aan en weer uit zoals het hoort maar het Airbag lampje blijft branden, en er gebeurt NIKS in het combi-instrument (hij blijft dus gewoon de KM stand weergeven en de tijd in de displays). Ik kan de MFA (gemiddelde snelheid, verbruik, etc) niet gebruiken en als ik rijd worden er dus geen kilometers geregistreerd. En alle wijzers doen het niet! De stekker achterop heb ik al gecontroleerd, hier ligt het niet aan.
Verder doet de dashboardverlichting een beetje raar. De achtergrondverlichting van de wijzerplaten knippert soms wat, wat ophoudt als je genoeg stroomvreters aanzet zoals de airco en stoelverwarming. En als soms de sigaretaanstekerverlichting brand gaat deze plots uit als je de achterruitverwarming aanzet.
Dit is allemaal nieuw voor me en sinds het contactblokje is vervangen constateer ik dit. Heeft iemand een idee of dit er verband mee kan houden?? Hoe los ik dit op? Of kan het ook iets anders zijn, zoals een slechte massa? Voor de rest doet alles het goed (airco, stoelverwarming, elek. ramen, dakraam, verlichting, motor, etc). Kan het zijn dat de monteur een verkeerde of defecte contactblok heeft ingebouwd en dat dit de oorzaak is van al mn problemen?
Alvast bedankt voor de reacties!! greetz Nico
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Contactblokjes zijn naar mijn weten allemaal gelijk,maar misschien zit er daar ergens een draad niet goed in de stekker of een breuk enz.Tenminste...dat zou je gaan denken als de problemen daarna gekomen zijn.
Laat die monteur er anders weer ff naar kijken,en laat gelijk storing uitlezen.
Ricky.
Soms smelt de steker die in het contactblokje zit mee met het contactblokje, ik ben bang dat dat bij jouw het geval is...... Hij maakt nu in het nieuwe blokje geen contact meer.
Oftewel, steker controleren, zo nodig een nieuwe halen en nieuwe schoenen aan de draden krimpen. (heb je speciale tang voor nodig) De kabelboom is meestal wel lang genoeg om wat te rommelen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar