512 bezoekers online

Volkswagen Golf III: Elektronisch dak werk niet !

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 8v 2E

Heb een golf III cabrio waar origineel een elektr. cabriodak in zit.
Deze deed het al niet meer bij de vorige eigenaren, ik wil wel een poging wagen of ik hem aan de praat krijg !

Heeft hier iemand ervaring mee of tips waar naar te kijken ?

Wat algemene info :
-reageert niet op de open dicht schakelaar in het dashboard.
-gaat wel met de hand open!
-cilinders zijn wel aangesloten op de kap , deze schuiven gewoon mee als je hem met de hand open doet.

Alvast bedankt grtn..

Tony34

Geplaatst door Tony34 , lid sinds 9 jaar geleden

8 Reacties

Hooghe jozef, 9 jaar geleden

controleer oliepeil , als er voldoende olie aanwezig is en de zekering is ok , dan moet normaal de pomp draaien als je op de knop drukt (knop ok?) Draait de pomp en er is geen beweging , dan zijn de dichtingen van de cilinders kapot , de olie gaat van de ene naar de andere kant zonder de piston mee te nemen .

Tony34, 9 jaar geleden

Bedankt voor je reactie, klikt als een goed plan van aanpak !

Waar & Hoe controleer je het oliepeil ?
Weet jij toevallig hoe hij elektrisch is aangestuurd ivm doormeten?

Grtn

Cylcops, 9 jaar geleden

Hoi,

Even letten op een aantal dingen:

-de pomp werkt alleen meet sleutel in contact , Maar niet gedraaid! dus niet op contact!
- oliepijl controleren. (links achterin kofferbak)
- indien de pomp wel draaid, de kap niet beweegt en er genoeg olie in zit; is waarschijnlijk de bypass kraan open.

deze laatse is om bij lege accu het dak dicht te kunnen doen. de kraan zit op de pomp. als je het dak heen en weer kunt bewegen met de hand en er zit genoeg olie in, is waarschijnlijk de kraan open.

PS: ik heb eventueel wel een schema

Tony34, 9 jaar geleden

Hallo,

Nou toevallig vandaag het een en ander bekeken !

-vd sleutel in het contact wist ik.
-Pomp idd gevonden links achterin de kofferbak, zie geen oliepeil ? wellicht is hij helemaal leeg.
-Heb de dashboard schakelaar eruit gehaald en met een gewone spanningsmeter gemeten maar meet geen spanning op de contacten ?
-Pomp draait dus niet/wordt niet aangestuurd.
-Bij open kap vanaf bovenaf gezien ziet 1 cilinder er "vettig uit" hoop niet dat hij lek is, maar zou ook het lage/lege oliepeil kunnen verklaren !
-Heb aan de kraan zitten draaien en bij 1 stand kreeg de kap niet meer handmatig volledig dicht met name aan de cilinder die er niet vettig uit ziet.

Vraag met het volgende af :

-Waarom meet ik niks op de schakelaar ? zit er ergens nog een zekering ?
-Waar wordt de pomp aangestuurd ? Neem aan dat dit verschillende signalen zijn voor open of dicht ?
-Welke olie gaat er in de pomp ?

Alvast bedankt en grtn

Tony34, 9 jaar geleden

Een schema is altijd handig ! Dus als je die erop kan zetten zou dat top zijn !

Cylcops, 9 jaar geleden

Hallo,

er gaat gewoon stuurbekrachtigings olie van VW in.

aan de pomp zit een wit plastic tankje met halverwege twee zwarte streepjes daar moet het niveau staan. dit is bij te vullen door de grote bout aan de bovenkant eruit te draaien

de elektronica van de kap zit onder de achterbank, de kabelboom is volledig gescheiden van de rest. (handig te weten als je hem achteraf wil inbouwen)

heb het schema alleen in pdf op de zaak dus dat zal maandag pas worden

Tony34, 9 jaar geleden

Nou hiermee kan ik zowiezo weer een stap vooruit !

Bedankt alvast

Zal weer een update geven als ik weer verder ben....

Cylcops, 9 jaar geleden

in de afbeelding vind je het schema.


URL=http://img843.imageshack.us/i/naamloosep...][img]http://img843.imageshack.us/img843/3381/...[/img][/url]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.