close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : koeling moter probleem

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

Volgend probleem doet zich voor,tijdens rijden op snelweg loopt temperatuur op naar 98 graden
stop ik op parkeerplaats en zet moter stil dan vliegt koelvloeistof uit potje .
start ik nu de moter dan zakt niveau in pot en vul ik hem bij.
als ik rustig rij dan komt temp uit op 90 graden en verlies ik niets.
bij thuiskomst staat nivo weer hoog en borrelt de koelvloeistof.
garage wil hem afpersen .laat ik moter stationair draaien komt fan netjes in.
wie weet wat er aan de hand is.
maand geleden thermostaat vervangen.
radiator uitgespoeld
temp sensor vervangen.

Geplaatst door

onderhoud (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik denk lucht in je leiding
Wat je nu doet is de enige oplossing (of idd afpersen)
Die lucht moet er op de een of andere manier uit
Pas als alles warm is gaat je thermostaat open en kan alles vrij stromen
Zo moet langzaamaan de lucht eruit geraken

bobbes 65

13 jaar

Had de motor voor de termostaatwissel hier ook al last van ? Als er een motor makkelijk ontlucht is he dit type wel.
Laat voor de zekerheid de koelvloeistof testen.op uitlaatgas. Kachel wordt wel warm. ?????????

Punt 50
badge

13 jaar

kachel word wel warm of eerlijk gezegd helemaal open heet.
ik heb distributieriem vervangen en de fout gemaakt dat ik de riem verkeerd op de waterpomp heb gelegd .
na 5 km gereden te hebben kwam er koeilvlvkoeistof uit potje .
riem omgedraaid en de eerste 60 km geen last gehad behalve wat hogere temp.

onderhoud 0

13 jaar

Vraag maar aan de WW mannen . Die deden de riem met opset er verkeerd om ,dit was tegen het slippen van de snaar .Zo een groter contactvlak bij de dynamo. Pomp blijft gewoon zijn werk doen.

Punt 50
badge

13 jaar

Punt ik bedoel dat de platte snaar van de dijnamo en waterpomp verkeerd om de waterpomp heb gelegd DOM.
Hierbij draait de waterpomp verkeerd om en wil kvs pompen over de retour kant.
als ik het goed heb van poelie krukas naar dijnamo en dan onderlangs poelie waterpomp naar poelie krukas.
dan draait poelie krukas en waterpomp dezelfde kant op toch.

onderhoud 0

13 jaar

Die oude 1800 hadden een platte pouley ik werd al terecht gewezen door Baggen maar het is zoals jij doet toch mogelijk om het water te laten circuleren. Ik kende een man van de WW die zo met zijn dienstwagen reed omdat anders de zwaarlopende dynamo snaren vrat. De pomp heeft radiale schoepjes dus welke kant deze opdraait ... het water wordt naar buiten geslingerd..... koeling probleemloos. Groeten.

Punt 50
badge

13 jaar

kvs moet wel de goede richting op net als thuis bij uw cv.
maar probleem is toch de dop op het expantievat rubber ring stuk.
ik meld me weer als er geen problemen meer voordoen .
en de garage zei riem onderlangs poelie waterpomp

onderhoud 0

13 jaar

Toch de ring, alleen jammer dat mijn hele bijdrage weg gehaald is..

stefan84 0

13 jaar

[quote=stefan84]Toch de ring, alleen jammer dat mijn hele bijdrage weg gehaald is..[/quote]
klopt stefan het ging om die tekening toch.
monteur bij vw garage in eibergen is net een lopende computer wat een ervaring heeft die.

onderhoud 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.