close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo 2004: Emissie / Vermogen - Onbekend probleem

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: BBY, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Dag allemaal,

Ik ben al erg lang bezig met het diagnoseren van het probleem in mijn Polo 9N uit 2004. Maar telkens als ik 1 probleem oplos, ontstaat de volgende.

Het begon allemaal toen ik de foutcode Excessive EGR flow (P0402) kreeg. Na Googlen besloot ik om mijn EGR klep te vervangen, omdat ik al lang weinig vermogen in de auto had en de foutcode indicatief is voor een slecht functionerende EGR.

Na het vervangen van de EGR klep bleek dat ik een verkeerde (goedkope imitatie) heb gekocht omdat de auto begon te stotteren met de nieuwe EGR klep. Als tijdelijke oplossing heb ik toen de stekker uit de EGR klep gehaald, zodat de auto de EGR niet herkende. De auto reed perfect nadat ik dit deed.

Echter, twee weken geleden viel de auto plotseling tijdens het rijden op de snelweg uit kreeg ik hem ook niet meer aan. De ANWB gaf aan wellicht kortsluiting, maar de garage dacht meer aan een elektronisch / ECM probleem. Zelf weet ik het niet zo goed, want de auto rijdt korte afstanden zonder uit te vallen. In het geval van kortsluiting zou het direct moeten uitvallen, toch?

Om de motor goed uit te kunnen lezen heb ik eerst de EGR klep vervangen door een originele. Alle EGR foutcodes waren weg en heb ik hem opnieuw laten programmeren door de garage.

Hierdoor kreeg ik een nieuwe foutmelding dat de MAP sensor niet meer reageerde. Dit bleek ook te kloppen omdat deze helemaal volgekoekt zat met koolstof. Deze sensor vervangen en codes weer gewist maar alsnog rijdt de auto na 10 - 15 min niet lekker en fluctueren de toeren. Ik krijg nu ook de foutmelding P0106 "Manifold Absolute Pressure / Barometric Pressure Circuit Range / Performance".

De garage geeft aan dat het wellicht aan de gasklep kan liggen, maar ik ben nu al heel lang bezig met telkens een onderdeel vervangen.... Ik ga de gasklep vervangen door een andere (sloop), maar ook dat hoeft niet te betekenen dat het daarmee opgelost is.

Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Groet,

Geplaatst door

hamza98 (50)

al 7 uur lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de sensor vol roet en kool zit hoe ziet het inlaattraject er uit dan ?
Inwendige vervuiling is aannemelijk.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.