Volkswagen New Beetle : Enginecheck lamp brand met foutcodes 1127 en 1297

We hebben hier in de garage en New beetle staan. De wagen loopt verder goed alleen af en toe een klein beetje inhoudenen dan gaat het motorcontrole lampje branden. En als de wagen word uitgelezen komen er twee foutcodes uit:

1127 Multiplikatieve mengselcorrectie 1 mengsel te rijk.

1297 Verbinding turbolader gasklep drukafval.

We hebben de luchtmassameter al vervangen omdat dit een vaker voorkomend kwaaltje is. Verder komen we er niet uit.

DaveRace

Geplaatst door DaveRace PRO , lid sinds 16 jaar geleden

12 Reacties

Siem Bijman PRO, 16 jaar geleden

Wat voor motor? En komen dezelfde foutkodes na wissen direkt weer terug?

DaveRace PRO, 16 jaar geleden

De motorcode is AWU 1.8 turbo. De foutcode komt niet meteen terug soms na een dag rijden, soms na een week rijden en de laatste keer heeft hij twee maanden zonder problemen gereden althans het motorcontrolelampje ging niet aan. De foutcode zat er ook wel eens in als het lampje niet aangegaan was.

JanT5138 PRO, 16 jaar geleden

Probeer de gasklep eens te reinigen en opnieuw in te leren.
Mijn ervaring met drukvalstoringen leiden vaak naar de gasklep.

Succes

Jelle5288 PRO, 16 jaar geleden

Jan,

Heb je nog meer suggesties voor bovenstaande storing?
We hebben eenzelfde probleem met een Audi A3 turbo (zie bericht onder Audi). Al van alles aan gedaan!

gr. Jelle

JanT5138 PRO, 16 jaar geleden

Jelle, heb je al geprobeerd wat ik voorgesteld had of nog niet ?
Ga aub niet gelijk die turbo eraf schroeven, zoals voorgesteld wordt bij je Audi-vraag.
Deze turbo's hebben geen variabele geometrie.
Ze gaan ook niet zo snel stuk, en als ze al stuk gaan, breekt meestal gelijk de turbine-as in 2en.

Eerst de gasklep goed reinigen (reiniger op doekje spuiten en niet op de gasklep zelf!!!)
Je kan de verbindingsslang naar de gasklep ook nog goed nakijken. Deze wordt wel eens poreus en gaat dan valse lucht verzorgen.

Succes

Jelle5288 PRO, 16 jaar geleden

Gasklep hebben we gereinigd (was trouwens niet erg vuil) en alle (vacuum-) slangen gecontroleerd. Dit was allemaal in dik in orde. Het gekke is dat het probleem zich alleen voordoet bij rustig rijden, bijv., afremmen en weer optrekken na een rotonde of bocht. Bij volgas blazen op de snelweg is er niets aan de hand. Probleem doet zich zeer onregelmatig voor, de ene week niets aan de hand de andere week 2x turbo uitval. (kontakt uit en weer aan en hij rijdt weer als een speer)

john5672 PRO, 16 jaar geleden

probeer de magneet klep eens deze zit in de slang na de luchtmassa meter 3 aansluitingen dunne slang en een stekker deze gaat ook regelmatig kapot dan heb je geen turbodruk meer

Jelle5288 PRO, 16 jaar geleden

John, geldt voor zo´n magneetklep: stuk=stuk of kan deze na bijv. kontakt uitgezet te hebben weer een tijdje werken?

john5672 PRO, 16 jaar geleden

Ja telkens als het contact aan/uit gaat werkt ie weer even maar meestal niet lang magneetklep kost ongeveer €50.00

Jelle5288 PRO, 16 jaar geleden

Bedankt, voor dat geld is het zeker het proberen waard!

john5672 PRO, 14 jaar geleden

Hallo Jelle,

het is al een tijdje geleden maar wat was nu de oplossing ?
toch de magneetklep?

Jelle5288 PRO, 14 jaar geleden

Hallo john

Klant heeft auto inmiddels niet meer in bezit , we weten dan ook niet hoe eea. nu loopt .

groet jelle

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen New Beetle of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.