We hebben hier in de garage en New beetle staan. De wagen loopt verder goed alleen af en toe een klein beetje inhoudenen dan gaat het motorcontrole lampje branden. En als de wagen word uitgelezen komen er twee foutcodes uit:
1127 Multiplikatieve mengselcorrectie 1 mengsel te rijk.
1297 Verbinding turbolader gasklep drukafval.
We hebben de luchtmassameter al vervangen omdat dit een vaker voorkomend kwaaltje is. Verder komen we er niet uit.
Geplaatst door DaveRace (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen New Beetle? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen New Beetle of stel zelf een nieuwe vraag.
12 Reacties
Siem Bijman (140) PRO, 18 jaar geleden
Wat voor motor? En komen dezelfde foutkodes na wissen direkt weer terug?
DaveRace (0) PRO, 18 jaar geleden
De motorcode is AWU 1.8 turbo. De foutcode komt niet meteen terug soms na een dag rijden, soms na een week rijden en de laatste keer heeft hij twee maanden zonder problemen gereden althans het motorcontrolelampje ging niet aan. De foutcode zat er ook wel eens in als het lampje niet aangegaan was.
JanT5138 (0) PRO, 18 jaar geleden
Probeer de gasklep eens te reinigen en opnieuw in te leren.
Mijn ervaring met drukvalstoringen leiden vaak naar de gasklep.
Succes
Jelle5288 (0) PRO, 18 jaar geleden
Jan,
Heb je nog meer suggesties voor bovenstaande storing?
We hebben eenzelfde probleem met een Audi A3 turbo (zie bericht onder Audi). Al van alles aan gedaan!
gr. Jelle
JanT5138 (0) PRO, 18 jaar geleden
Jelle, heb je al geprobeerd wat ik voorgesteld had of nog niet ?
Ga aub niet gelijk die turbo eraf schroeven, zoals voorgesteld wordt bij je Audi-vraag.
Deze turbo's hebben geen variabele geometrie.
Ze gaan ook niet zo snel stuk, en als ze al stuk gaan, breekt meestal gelijk de turbine-as in 2en.
Eerst de gasklep goed reinigen (reiniger op doekje spuiten en niet op de gasklep zelf!!!)
Je kan de verbindingsslang naar de gasklep ook nog goed nakijken. Deze wordt wel eens poreus en gaat dan valse lucht verzorgen.
Succes
Jelle5288 (0) PRO, 18 jaar geleden
Gasklep hebben we gereinigd (was trouwens niet erg vuil) en alle (vacuum-) slangen gecontroleerd. Dit was allemaal in dik in orde. Het gekke is dat het probleem zich alleen voordoet bij rustig rijden, bijv., afremmen en weer optrekken na een rotonde of bocht. Bij volgas blazen op de snelweg is er niets aan de hand. Probleem doet zich zeer onregelmatig voor, de ene week niets aan de hand de andere week 2x turbo uitval. (kontakt uit en weer aan en hij rijdt weer als een speer)
john5672 (0) PRO, 17 jaar geleden
probeer de magneet klep eens deze zit in de slang na de luchtmassa meter 3 aansluitingen dunne slang en een stekker deze gaat ook regelmatig kapot dan heb je geen turbodruk meer
Jelle5288 (0) PRO, 17 jaar geleden
John, geldt voor zo´n magneetklep: stuk=stuk of kan deze na bijv. kontakt uitgezet te hebben weer een tijdje werken?
john5672 (0) PRO, 17 jaar geleden
Ja telkens als het contact aan/uit gaat werkt ie weer even maar meestal niet lang magneetklep kost ongeveer 50.00
Jelle5288 (0) PRO, 17 jaar geleden
Bedankt, voor dat geld is het zeker het proberen waard!
john5672 (0) PRO, 16 jaar geleden
Hallo Jelle,
het is al een tijdje geleden maar wat was nu de oplossing ?
toch de magneetklep?
Jelle5288 (0) PRO, 16 jaar geleden
Hallo john
Klant heeft auto inmiddels niet meer in bezit , we weten dan ook niet hoe eea. nu loopt .
groet jelle