Volkswagen Polo: enkele probleempjes met polo 6n 1.4mpi

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4mpi

Hallo iedereen,

Een kennis van me heeft de polo van mijn vriendin gekocht 1 jaar terug.
Maar vandaag kwam ze langs om te zeggen dat er wat mee scheelt, de auto valt af en toe uit en het lampje van de batterij gaat branden (MIL lampje denk ik). Als je vervolgens start kun je weer verder zegt ze.
Maar het lampje van de olie is ook eens gaan branden en dus wat ik het eerste deed is het oliepeil controleren, en wat denk je, er zat NIETS meer op het oliepeil. Heb ik er 2Liter moeten bijdoen voordat deze weer op niveau stond (staat nu op iets meer dan de helft). En dan ben ik eens gaan luisteren naar de motor en mooi draait ie niet, je hoort precies kleppen tikken.
Kan dit dat de hydraulische klepstoter(s) kapot zijn door met te weinig olie te rijden, of wat kan het zijn? voor de rest draait hij nog goed alleen dat getik vind ik wat raar.
Maar wat ik niet snap mijn vriendin heeft deze auto vroeger gehad en om de 10.000km onderhoud gehad en nooit 1 druppel olie moeten bijvullen bleef altijd op hetzelfde niveau, nu heeft deze persoon deze auto bijna 1 jaar en heeft er 6000km mee gereden en er zat zo goed als niets meer op van olie?? Hij rookt niet blauw, de oliedop ziet niet wit en in het koelvloeistof reservoir zit geen olie (is nog mooi roze), dus lekke koppaking zal het niet zijn denk ik.

Maar ik heb de auto uitgelezen en er kwamen 2 foutcodes uit, dat zal te maken hebben met dat de motor uitvalt denk ik, deze fouten kwamen eruit:
2 Fouten Gevonden:
00533 - Nullastregeling
09-00 - Adaptatie Limiet Overschreden
00524 - Pingelsensor 1 G61
31-10 - Open of Korgesloten aan Massa - Intermitterend
Gereedheid: N/A

Wie kan me hier mee helpen?
Alvast bedankt :).
Mvg

emile1

Geplaatst door emile1 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

emile1 (0), 10 jaar geleden

iemand?
Mvg

ricky (0) PRO, 10 jaar geleden

Over dat getik is lastig te zeggen omdat we het niet kunnen horen, misschien ff filmpje op youtube plaatsen maar ik denk eerder dat het de zuigers zijn die je hoort tikken (zoek maar op kantelende zuigers) maar hoeft geen probleem te zijn. Er zit iets van 3,2 liter totaal in dus laten we zeggen dat er nog maar 1 liter in zat en daar loopt hij ook wel op hoor kwa smering maar echt goed is het niet dus ik denk zo vanaf hier geen schade maja is niet met zekerheid te zeggen nu. Laat het anders even aan een v.a.g. garage horen.

Dat hij spontaan uitvalt ligt waarschijnlijk aan de storing 00533 en is meestal opgelost door gasklephuis goed te reinigen en dan absolut weer met de testkast weer in te leren.
Die storing over de pingelsensor zou ik dan ook gelijk laten wissen en daarna even aankijken hoe de motor blijft lopen.

emile1 (0), 10 jaar geleden

Heb de foutcodes gewist..ik ga vantweekend kijken of de foutcodes terug zijn..en dan ga ik die pingelsensor waarschijnlijk vervangen, als de foutcode er weer is natuurlijk (maar waar zit deze ergens?) en vroeger (5000km geleden) toen de auto van mijn vriendin was dan draaide de motor als een zonnetje en nu maakt hij echt een getik dat vroeger niet was..dus kantelende zuigers zullen het niet zijn denk ik.
Maar ik zie wel :) ik laat wel iets weten..
Alvast bedankt :)!
Mvg

ricky (0) PRO, 10 jaar geleden

Zou eerst gasklephuis doen wat ik zei.... Als ik 1 pingelsensor van VW heb vv in 13 jaar dan is dat al veel....

Waarom denk je dat het niet de zuigers zijn?? Laat het nou maar gewoon ff horen.

emile1 (0), 10 jaar geleden

Hallo,
sorry voor de late reactie.
Dus ik had er 2Liter olie bijgevuld, en bleef dan nog even tikken, maar toen de persoon ermee tot bij haar thuis reed dan draaide hij weer als een zonnetje, dus dat was al een grote opluchting!
Heb eens onder de auto gekeken en hij lekt wat aan het carter (pakking). Dat zullen we volgende keer mee vervangen met het volgende onderhoud.
En dat stilvallen en foutcode over het gasklephuis is ook verholpen, door het gasklephuis eens uit te kuisen :) En nadien foutcode gewist en auto rijdt weer supper :)!
Het werd vervuild door de carterventilatie, was allemaal witte troep in dat darmpje..Dan heb ik maar ook het hele darmpje + cartterventilatiefilter uitgekuist met remreiniger (en perslucht) :).
Foutcode van pingelsensor kwam niet meer terug.

Alvast bedankt iedereen :)
Mvg

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.