Volkswagen Golf II: flens spruitstuk door geroest...

Hallo,
Kzit met een groot probleem. Heel me uit laat hangt los voor. De flens van het spruit stuk is door geroest en hij klemt dus niet meer bij de opstaande rand van de pijp. Hoe moet ik dit repareren? Moet egt heel dat spruitstuk eraf?? Weet dat het een beetje vaaag is allemaal maar als iemand me kan helpen kan ik er wel fotos van maken of zo..
Aub Help mij iemand want heb me auto egt nodig en geen geld voor garage....

Rons

Geplaatst door Rons (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Hans4040 (310) PRO, 18 jaar geleden

Is het spruitstuk kapot of de pijp?
het spruitstuk is van gietijzer en de pijp is meestal van hoogwaardig staal , tenminste , de voorste pijp.
Allebei is goed te lassen , echter gietijzer moet met gietijzer electrodes gelast worden.
Als de pijp kapot is , kan je beter een nieuwe kopen.

succes,
Hans.

snowman11002 (0), 18 jaar geleden

Als de flens doorgeroest is v/h uitlaatspruit en je wil deze perareren omdat je geen nieuwe wilt of kunt kopen dan moet deze eerst gedemonteerd worden dan kun je er goed bij en het is altijd te maken desnoods een niewe aansluitflens zelf maken en de oude eraf zagen / slijpen en deze nieuwe uit staal er tegen aanlassen.

Gierijzer kun je trouwens ook goed met de vlam met koper/ messing lassen/ solderen ipv de electrode dan moet je echt ervaring daarin hebben wel altijd voor het lassen de boel goed schoon slijpen. En van roest ontdoen voordat je gaat lassen, en tevens het spruitstuk eerst voorverwarmen met de vlam om scheuren achteraf te voorkomen en spanning weg te halen en langzaam aflaten koelen en niet plots in het water houden.

NB: Het solderen met koper aan een sprutstuk kan alleen op de plaatsen waar deze het mist warm wordt aan het uitende bv maar nooit solderen aan de flens die aan het motorblok gemonteerd zit,op deze plaats wordt hij te warm voor messing hard solderen en kan daar zelf roodgloeiend worden en zodoende het messing weer doen lossmelten.

succes ermee

Rons (0), 18 jaar geleden

Orgineel hoort de flens los te zitten volgens tekening volgens mij. Hij blijft klemmen op de opstaande rand van de pijp. Maar als ik het goed begrijp moet zowieso het spruitstuk eraf. Had gehoopt dat het niet had gehoeven.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.